جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مقابل مستکبرین باید قد عَلم کرد و قدرت خود را نشان داد گفت: مستکبر زبان دیگری نمی فهمد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم رژه روز ارتش در بیرجند، ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حلول ماه شعبان همزمان شده است، اظهار داشت: مردم همه با اصول و فروع دین آشنا هستند و واجبات و مستحبات را می شناسند اما آن چیزی که در دین از اهمیت بالایی برخوردار است و اوجب واجبات بوده جهاد است.

وی افزود: دین اسلام مطابق با فطرت است و درمان برخی دردها در جهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جهاد را در دو بخش دانست و عنوان کرد: یک بخش آن دفاع شخصی است که بنا بر حکم اسلام، نباید تسلیم مهاجم شد، اما بخش بزرگ آن مربوط به ظلم پذیری است که نباید ظلم را پذیرفت و باید مقاومت کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی با بیان اینکه آنچه در بحث دفاع از دین و اسلام بر همه لازم و ضروری است، این است که هنگام حمله دشمن همه افراد باید دفاع کنند، گفت: انظلام یعنی ظلم پذیری و گناه بزرگی است و هیچ وقت نباید در برابر ظلم تسلیم شد.

وی اعلام کرد:  انقلاب اسلامی ایران برای همه مسلمین دنیا درس بزرگی است و همه مردم دنیا باید بدانند که مقابل دشمن تسلیم نشوند.

دفاع در برابر ظلم واجب است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که دفاع در صحنه اقتصادی، تبلیغاتی، فرهنگی و اجتماعی و.... لازم است، گفت: جهاد دفاعی، حکمی دائمی است و بر همه مسلمان ها واجب است؛ دفاع در برابر ظلم واجب است و پذیرفتن سیاستی که منجر به تضعیف ملتی شود درست نیست.

وی بیان داشت: در دفاع اذن لازم نیست چرا که دفاع امری فطری و در غیر انسان هم به صورت غریزی وجود دارد؛ اگر مردم در برابر ظلم کوتاه بیایند و در آنچه خدا برای آزمایش مردم در مورد دفع ستمگر قرار داده است کوتاهی کنند ظلم را پذیرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی با بیان اینکه در مقابل مستکبر باید قد عَلم کرد و قدرت خود را نشان داد گفت: مستکبر زبان دیگری نمی فهمد، مستکبرینی که هر روز می خواهند از قدرت ما در همه زمینه ها کم کنند بدانند این خوابی است که هرگز برای آنها تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه بیرجند با مخاطب قرار دادن نیروهای مسلح حاضر در میدان، بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شما که تحت نایب عام امام زمان(عج) و حافظ جان مال و ناموس مسلمین هستید، در بالاترین جایگاه عبادت هستید.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی خاطرنشان کرد: درود بر همه شما که خار چشم بیگانگان هستید ارتش جمهوری اسلامی، نیروی زمینی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج مستضعفین بر همه شما درود و سلام می فرستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha