چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام  حمید رضا شریعتمداری رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ حجت الاسلام شریعتمداری عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ضرورت تحصیل در رشته فلسفه را برای طلاب و دانش آموختگان حوزه تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حمید رضا شریعتمداری در جمع خبرنگاران از علاقمندان به مطالعات ادیان و مذاهب، دین پژوهی و فلسفه ورزی دعوت کرد جهت تقویت بنیه های علمی خود در زمینه هایی که کمتر در حوزه و دانشگاه مورد توجه است در آزمون دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت نمایند .

وی با بیان اینکه تفکر فلسفی همزاد بشر و در عین حال، نشان دهنده نخبگی و فرزانگی است گفت؛لازمه فرارَوی از زندگی روزمره و خطورات و تاملات ذهنیِ عادی و حتی علمی، ژرف نگری در ماهیت ها، غایت ها و خاستگاه های واقعیت، معرفت و تعمق در مبادی علوم است که این کار فقط از برگزیدگان و دغدغه مندان این عرصه ساخته است .

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان ساخت ؛ جدیت و صداقت در فهم و تببین در طول تاریخ، نخبگان پزشکی، فیزیک، ریاضیات و دیگر علوم تجربی و عقلی و حتی عالمان توانمند دینی را از علوم جزئی نگر به قلمرو کلان نگری فلسفی سوق داده است.

وی گفت ؛ دانشگاه ادیان برای سهیم شدن در این برنامه بزرگ انسانی که راهی برای گفت وگو و هم زبانی است اقدام به تاسیس دانشکده فلسفه نموده تا علاوه بر تأمین اهداف خود ، مانع غلبه ى نص گرایی و باطنی گری بر ابعاد عقلی در مطالعه ادیان و مذاهب گردد.

حجت الاسلام  شریعتمداری خاطر نشان ساخت ؛ اکنون که این دانشکده هویت و منزلت خود را در یافته و به یُمن دوره های آموزشی توانسته جمعی از استادان و دانشجویان فرهیخته را گرد آورد، زمینه جذب دانشجویان جدید فراهم شده است.

وی از علاقمندان به مطالعات ادیان و مذاهب، دین پژوهی و فلسفه ورزی دعوت کرد جهت تقویت بنیه های علمی خود در زمینه هایی که کمتر در حوزه و دانشگاه مورد توجه است در آزمون دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت نمایند .

این استاد دانشگاه خاطر نشان ساخت؛ در شرایط کنونی جامعه جهانی و ایرانی نیازمند و مشتاق قلمروهای مطالعاتی است که در تلطیف فضای مناسبات ادیان، مذاهب و اقوام و کاستن آلام بشری و نیل به آرمانهای انسانی نقش آفرینی کنند و این مهم در دانشگاه ادیان و مذاهب فراهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha