پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: ما باید بدانیم که خود، بیش از دیگران در معرض خطریم، شیطان دشمنی است که همواره در کمین ماست و لحظه ای از ما غافل نمی شود لذا باید توجه داشته باشیم که بصیرت به آسانی به دست نمی آید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی برگزار شد اظهار داشتند: ما باید بدانیم که خود، بیش از دیگران در معرض خطریم، شیطان دشمنی است که همواره در کمین ماست و لحظه ای از ما غافل نمی شود لذا باید توجه داشته باشیم که بصیرت به آسانی به دست نمی آید.

ایشان ادامه دادند: دین به ما گفته که در مقابل دشمن همواره آماده و هوشیار باشید؛ ما یک دشمن بیرونی داریم و یک دشمن درونی، در برابر دشمن بیرون اسلحه انسان «آهن» است که قرآن فرمود: «وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ» و در برابر دشمن درون به سلاح «آه» نیاز داریم، همانطور که در دعای کمیل می خوانیم «سِلاحُهُ الْبُکاءُ».

معظم له خاطرنشان کردند: اگر این «آه» نباشد از آن «آهن» نیز کاری ساخته نیست، لذا بصیرت بدون «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» به دست نمی آید.

این مرجع تقلید در ادامه اظهار داشتند: ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» و خودسازی نیازمندیم، باید همواره بین خود و خدای خود حسابرسی داشته باشیم، مراقب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم.

ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح داشتند: خداوند در اواخر سوره مبارکه بقره یک مساله مهم بصیرتی را مطرح فرموده و آن این است که انسان به وسیله کار خیر، موقعیت انسانی خود را تثبیت می کند. مانند اینکه اگر درختی در پای خود آب بریزد در حقیقت ریشه و موقعیت خود را تثبیت کرده است؛ «تَثْبيتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ».

معظم له در ادامه بیان داشتند: انقلاب اسلامی بسیاری از روایات را برای ما تفسیر کرد! مانند این روایت که در یکی از جنگها شخصی به حضرت امیر علیه السلام عرض کرد کاش برادر من نیز در این جبهه حضور داشت و فیض جهاد نصیب او نیز می شد، حضرت فرمود آیا در مسیر فکری ما و موافق ماست؟ آن شخص عرض کرد بله! حضرت فرمود اونیز در تمام ثوابهای ما شریک است. امروز نیز اگر یکی از افراد که پست و سمتی نگرفته، شخصی را که مسئول شده حمایت، یاری و تایید کند او نیز در همه ثوابهای آن مسئول شریک خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌صادقی گزارشی از طرح بصیرت افزایی و افزایش عمق دینی و معرفتی نیروهای سپاه و خانواده های ایشان خدمت معظم له ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha