شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با تأکید براینکه روحانیت هر روز باید معارف و معلومات دینی و علمی خود را تقویت کند، خاطرنشان کرد: عدم به روز کردن اطلاعات روحانیت موجب فاصله گرفتن مردم از او می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، در نشستی با روحانیان مرکز استان از شيعه به عنوان اصيل ترين جريان ديني در تاريخ اسلام ياد کرد و افزود: با وجود همه توطئه ها و تلاش هاي دشمنان براي ضربه زدن به شيعه، اين جريان با اقتدار به حيات خود ادامه داده است.

وی ادامه داد: شيعه در برابر همه دشواري ها و تنگناهاي دوران به عنوان يک جريان اصيل، ريشه دار، عميق و تأثيرگذار باقيمانده و مي درخشد و امروز نيز به عنوان اصلي ترين جريان اسلامي روز حيات دارد.

حجت الاسلام صالحی مهم ترين عامل اقتدار و عزت امروز شيعه را تلاش هاي روحانيت و علماي شيعه در طول تاريخ برشمرد و ادامه داد: تلاش و از خودگذشتگي هاي فقهاي ديني زمينه گسترش و رشد شيعه را فراهم کرده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به اين که اين حضور و اصالت بخشي به جريان مرجعيت با تلاش هاي ائمه معصومين(ع) و عالمان ديني بنيان نهاده شد، گفت: اگر عالمان ديني نبودند، دین و ارزش های الهی به فراموشی سپرده می شد.

وی بر ضرورت ارتباط عمیق روحانیت با متن جامعه تأکید کرد و افزود: عدم ارتباط روحانیت با لایه های مختلف جامعه موجب نفوذ دشمن در میان مردم خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که روحانیت هر روز باید معارف و معلومات دینی و علمی خود را تقویت کند، خاطرنشان کرد: عدم به روز کردن اطلاعات روحانیت موجب فاصله گرفتن مردم از او می شود.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، اخلاق، تواضع و تهذيب نفس را شاه بيت جريان روحانيت دانست و خاطرنشان کرد: اگر حرف و عمل یک روحانی با هم مطابقت نداشته باشد مردم او را ترک خواهد کرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این مردم داری همواره یکی از مهم ترین شاخصه های علمای دینی بوده است، افزود: عالمي که از درد و مشکلات مردم باخبر نباشد آن عالم براي جامعه مفيد نخواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز شعاع وجودی روحانیت به برکت انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی کرده است، گفت: امروز روحانيت در همه مسائل جهان اثرگذار است که تبلور واقعي آن نيز ولي فقيه است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بيان اين که جريان اصيل ديني شيعه امروز معادلات استکبار را بر هم زده است، گفت: امروز آن جرياني که در مقابل استکبار ايستاده تنها انقلاب اسلامي و جريان اصيل شيعه است.

وي با بيان اين که انقلاب اسلامي حضور استکبار در نقاط مختلف جهان را با چالش جدي مواجه کرده است، افزود: فشارها و تهديد هاي غرب عليه ايران اسلامي به خاطر حيات، پويايي، تأثيرگذاري وچالش هايي است که انقلاب اسلامي بر کشورهاي دنيا ايجاد کرده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اين که ولايت فقيه يکي از مهم ترين مسائلي که دشمنان همه توان خود را در جهت تضيف جايگاه آن به کار گرفته اند، گفت: نظام سلطه مي داند که عزت و عظمت امروز ايران به برکت حضور ولي فقيه است.

وي در ادامه سخنان خود به برخي مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم اشاره کرد و با بيان اين که رهبرمعظم انقلاب بيش از همه در جريان امور کلان و ريز کشور قرار دارند و بيشتر از همه نيز دغدغه مردم را دارند، خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق شعار سال است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha