جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسملین غلامرضا شریفی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم بر لزوم آموزش درست والدین و اطرافیان زوج های جوان به منظور کاهش مشکلات درون خانوادگی زوجین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین شریفی امروز در اولین نشست هماهنگی طرح ازدواج پایدار در استانداری قم گفت: رفع مشکلات امروز جوانان به خصوص در زمینه جوانان نیازمند یک هم افزای بین سازمانی است.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی جوانان در زمینه ازدواج که بسیاری از طلاق ها را تولید می کند، مشکل والدین آموزش ندیده هستند؛ وقتی اطرافیان زوج ها، آموزش نبینند قطعا نقش مهمی در تصمیمات و نوع زندگی جوانان خواهند داشت.

وی عنوان کرد: زیرا در بسیاری از پرونده ها و مشاوره هایی که در این زمینه ایجاد می شود جای پای والدین کم اطلاع و یامشاوره های اطرفیان مشاهده می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: فضاسازی بین دانشجویان و جوانان از جمله مسایل مهم در زمینه ازدواج جوانان است؛ برخی واسطه های ازدواج نیز مشکلات زوجین را دو چندان می کنند ولی برخی واسطه ها نیز با نگاه درستی که به مساله ازدواج دارند از ازدواج های کور جلوگیری می کنند؛ این مسایل، مسایل دقیق و ریزی است که باید در برنامه ریزی های کلان استان در زمینه ازدواج جوانان مورد توجه باشد.

وی گفت: در زمینه تسهیل ازدواج باید به شکلی عمل کنیم که ضمن مشاوره های قوی و پوشش فکری زوج ها مشکلات آنها را برای تشکیل خانواده نیز کاهش دهیم؛ در این زمینه می توانیم از طریق قراردادهایی با شرکت های داخلی امضا می کنیم تخفیف های خاصی را برای زوج های جوان در نظر بگیریم و یا کالاهای مورد نیاز آنها از طریق قسط های بلند مدت تامین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha