پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سه آمریکایی اهل تگزاس، در پرونده توطئه علیه مسلمانان مجرم  شناخته شدند

حوزه/ سه مرد آمریکایی راست گرای افراطی و از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور اسلام ستیز این کشور، در ارتباط با نقشه کشتار پناهندگان مسلمان سومالی تبار در ایالات متحده مجرم شناخته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، سه آمریکایی راست گرای افراطی در ایالت کانزاس در ارتباط با نقشه کشتار پناهندگان مسلمان سومالی تبار در ایالات متحده مجرم شناخته شدند.

پاتریک استین 49 ساله، کورتیس آلن 50 ساله و گوین رایت 50 ساله به جرم توطئه و  استفاده از اسلحه برای تخریب و توطئه برای انجام کشتار دست جمعی و نقض حقوق دیگران مجرم شناخته شدند.

این سه فرد که از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بودند، به صراحت اعلام کرده بودند که از مسلمانان ساکن آمریکا نفرت داشته و آنان را مسبب همه مشکلات این کشور می دانند.

براساس شواهدی که پلیس فدرال آمریکا ارائه کرده، این سه فرد نقاطی را در بخش های مختلف ایالت کانزاس مشخص کرده بودند که جمعیت متراکمی از مسلمانان در آن ها زندگی می کنند. هدف نهایی آن ها یک مجتمع آپارتمانی و مسجدی در شهر گاردن سیتی در ایالت تگزاس بوده که محل سکونت و عبادت شمار بسیاری از مسلمانان سومالی تبار است.

تحقیقات دادستانان ایالت کانزاس نشان می دهد که این افراد در حال جمع آوری مواد منفجره بوده و قصد داشته اند در نوامبر سال 2016 بمبی را هنگام نماز در آن مجتمع منفجر کنند.

براساس این گزارش، حکم نهایی این سه فرد احتمال حبس ابد باشد.

گفتنی است  پس از به قدرت رسیدن ترامپ که سیاست های اسلام ستیزانه زیادی دارد، اسلام هراسی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان  در کشور آمریکا شدت روند افزایشی نشان داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha