سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماز خواندن در خیابان های شهر فرانسوی اورلئان غیرقانونی اعلام شد

حوزه/ مقامات شهرداری شهرفرانسوی اورلئان اعلام کردند که خواندن نماز جماعت در خیابان مغایر قوانین دولت سکولار بوده و از این پس هر اقدامی در این راستا با برخورد پلیس مواجه خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart، پلیس شهر فرانسوی اورلئان به بهانه شکایات مردمی، از این پس مانع از نماز خواندن مسلمانان در خیابان ها خواهد شد.

گفتنی است شکایات اصلی تنها توسط یک فرد در محله روله دلیمار فرستاده شده است. وی یکی از ساکنان محله ای است که مسجد ابن بدیس در آن واقع شده است.

اولیور جفوری، معاون امنیت عمومی شهردار این شهر فرانسوی در پی دریافت نامه اعتراض تنها یک شهروند متخاصم، بلافاصله با رؤسای مسجد تماس گرفته است و مدعی شده که نماز خواندن مسلمانان در خیابان با قوانین سکولاریسم فرانسه مغایرت دارد.

جفوری همچنین افزود که از این پس کار به دست پلیس افتاده و نماز خواندن مسلمانان در خیابان های این کشور بلافاصله با برخورد جدی نیروهای پلیس مواجه خواهد شد.

لازم به ذکر است مسئله کمبود مساجد برای مسلمانان به ویژه در سال های اخیر به یکی از مشکلات اصلی جامعه اسلامی کشور فرانسه تبدیل شده است. مقامات شهرهای مختلف فرانسه به بهانه های مختلف نه تنها اجازه ساخت مساجد جدید را به مسلمانان این کشور نمی دهند بلکه مساجد از پیش ساخته شده را نیز تعطیل می کنند. نماز خواندن مسلمانان در خیابان های فرانسه نیز نوعی حرکت اعتراضی به این اقدام سیاستمداران است.

چند وقت پیش نیز اعضای مسجدی در محله کلیچی در پاریس که به اجبار مسجدشان را از دست داده بودند، به نشانه اعتراض نمازهای روز جمعه را در خیابان ادا کردند. سال گذشته نیز گروهی از سیاستمداران فرانسوی با برگزاری تجمع خیابانی  خواستار توقف نمازهای خیابانی شده بودند و با سرو صدا سعی داشتند نماز مسلمانان را بهم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha