جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه مشترک مدیران حوزه استان تهران

حوزه/ تولیت حوزه علمیه قائم(عج) چیذر تهران اقامه نماز اول وقت را در تربیت طلاب علوم دینی مهم ارزیابی کرد و گفت: چنانچه نیت‌ها همگی خالص برای خدا باشد و در کارها با همدیگر تعاون و همکاری کنیم، در بسیاری از زمینه پیشرفت های خوبی حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین سيد علي اصغر هاشمي عليا تولیت حوزه علمیه قائم(عج) چیذر تهران، در اجلاسیه مشترک مسئولین و مدیران مدارس حوزه علمیه استان تهران که در مجتمع فرهنگی کوثر شهر بابلسر در حال برگزاری است با اشاره به رسالت سنگین مدیران حوزه در تربیت دینی و علمی طلاب، اظهار داشت: چنانچه نیت‌ها همگی خالص برای خدا باشد و در کارها با همدیگر تعاون و همکاری کنیم، در بسیاری از زمینه پیشرفت های خوبی حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالاترین رزق‌ها رزق معنوی است، افزود: امام زین العابدین(ع) در صحیفه سجادیه می فرماید «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی خَوْفَ غَمِّ الْوَعِیدِ، وَ شَوْقَ ثَوَابِ الْمَوْعُودِ حَتَّی أَجِدَ لَذَّةَ مَا أَدْعُوک لَهُ، وَ کأْبَةَ مَا أَسْتَجِیرُ بِک مِنْه؛ هراس اندوه عذاب، و شوق و شور پاداش را روزى ام گردان تا لذت چيزى را كه براى آن تو را مى‌خوانم، و اندوه چيزى را كه از آن به تو پناه مى‌برم، دريابم».

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران ادامه داد: اگر «خوف غم الوعید» در قلب انسان نشست، انسان لذت گناه را درک نخواهد کرد و شوق پاداش انسان را به عبادت و عبودیت خدوند متعال می‌کشاند.

تولیت حوزه علمیه قائم(عج) چیذرتهران اظهار کرد: همین رزق را باید حوزه ها به طلبه ها بدهند، وقتی حوزه علمیه علم و تغذیه طلبه را تامین می‌کند، باید رزق معنوی خوف از خدا و شوق ثواب الهی را هم به طلبه ها بدهد.

وی افزود: طلبه ای که خود تشنه علم و معرفت و اخلاق است در پیمودن مسیر طلبگی موفق خواهد بود و الا فردی که علاقه ای به این امور ندارد با برگزاری کلاس درس و اخلاق راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی علیا در پایان اقامه نماز اول وقت را در تربیت طلاب علوم دینی مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به حضرت حق و انقطاع از غیر خدا موجب خواهد شد تا تحت عنایات خداوند متعال قرار بگیریم. و قطعاً امام زمان عج که صاحب اصلی حوزه های علمیه هستند، و همه امور ما دست ایشان است، اگر ما خالصانه برای خدا کار کنیم، امام زمان(عج) نیز ما را رها نمی‌کنند و درهای رحمت نیز به روی حوزه‌ها باز خواهد شد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha