جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چاوشی استاندار سمنان

حوزه/ استاندار سمنان با بیان اینکه ولایت‌فقیه ستون فقرات نظام است، گفت: انس و دلبستگی مردم به یک حکومت آسیب‌پذیری آن نظام را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید شهاب‌الدین چاوشی، در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مجمع علمای شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، با بیان اینکه آموخته‌های امروز ما مدیون روحانیت جامعه است، اظهار داشت: نظامی که در کشور ایران شکل‌گرفته و دوران بلوغ کامل را در آستانه 40 سالگی سپری می‌کند نظامی مبتنی بر اندیشه و تفکر دینی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری بسیار قوی و مقتدر در جهان مطرح است، تصریح کرد: اندیشه‌ای که برای آمریکا خطرساز است اندیشه ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر این که با حضور و همراهی مردم حکومت اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد گفت: باید راهکارهایی پیدا کنیم تا موجب جلب رضایت مردم شود و یکی از این راهکارها مهربانی، محبت و مدارا با مردم است.

چاوشی با تأکید بر اینکه حضرت امام (ره) مردم را به‌عنوان یک اصل در نظام تلقی می‌کرد، خاطرنشان کرد: شرط صحت یک حکومت، رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه بزرگان ما گفته‌اند که سیاست ما عین دیانت ماست، گفت: مدیریت درست انسان‌ها و پیدا کردن راه رستگاری یکی از لازمه‌های یک جامعه اسلامی است.

استاندار سمنان با تشریح نقش تاریخی علما و فقیه‌های دینی در شکل‌گیری و اداره برخی حکومت‌ها افزود: تا قبل از آغاز نهضت امام خمینی(ره) نیز فقهای دینی برای ساماندهی به امور جامعه نقش داشتند اما این همراهی و پیروی مثال‌زدنی مردم متدین ایران با یک فقیه و عالم دین آگاه و با جسارت سیاسی نظیر امام راحل بود که پایه‌گذار جمهوری اسلامی شد.

وی با بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن اصل ولایت‌فقیه و مردم را زمینه‌ساز تمام موفقیت‌های ایران اسلامی در 4 دهه گذشته است، تصریح کرد: وظیفه امروز مسئولان و علمای دینی و حوزوی تلاش برای رضایتمندی مردم و حضور راسخ آنان در همه صحنه‌های دفاع از نظام زیر سایه ولی‌فقیه است.

چاوشی با تأکید بر مدیریت محبت‌آمیز و برخورد مناسب با مردم توسط مدیران اجرایی گفت: درخواست‌های مردم باید با صبر و حوصله و بر اساس مقدورات به‌درستی پاسخ داده شود، اما این به معنی بالا بردن سطح مطالبات نیست.

وی با بیان اینکه پررنگ جلوه دادن و مطرح کردن دائمی مطالبات مردم را از راهبردهای دشمنان نظام برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان و بروز نارضایتی است، افزود: اندیشه والای امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مدارا کردن با مردم باید همواره مدنظر مسئولان و تصمیم گیران باشد.

استاندار سمنان با اشاره به تأثیرگذاری روحانیت بر اقشار مردم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: جسارت و شجاعت و شهامت حضرت امام خمینی(ره) در اعلام جمهوری اسلامی یکی از ویژگی‌های متمایز وی بر سایر علما و روحانیت بود و ورود امام خمینی (ره) بر تشکیل حکومت اسلامی به اتکای مردم، توکل به خدا و یاری و مدد گرفتن از خداوند متعال شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مردم‌داری نظام و مردم‌سالاری دینی از ارکان نظام است، افزود: انس و دلبستگی مردم به یک حکومت آسیب‌پذیری آن نظام را کاهش می‌دهد و انقلاب اسلامی امروز در شرایط فوق‌العاده و قوی‌ای قرار دارد.

چاوشی گفت: آمریکایی‌هایی فهمیده‌اند که امروز اگر قدرت و هجمه‌ای علیه آنان است، به‌واسطه اندیشه تشیع و اندیشه‌ای که برای آنان قابل خطر است اندیشه انتظار است.

وی با تأکید بر مردم‌داری توسط روحانیت و مسئولان خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان استاندار وظیفه‌دارم که اگر کسی با مردم روحیه سازگاری ندارد آن شخص را کنار بگذارم.

استاندار سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با همه حکومت‌های دنیا متفاوت است و مساجد نباید از حضور جوانان خالی شود، افزود: باید رضایت مردم را جلب کنیم و همراه خود داشته باشیم و امروز در نظام اسلامی ولایت‌فقیه ستون فقرات نظام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha