چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ محفل قرآنی در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)

حوزه/رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: سی‌وششمین دوره مسابقات فرهنگیان در ۴ رشته قرائت، حفظ قرآن، حدیث، احکام و نهج‌البلاغه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، مهدی حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان استان، اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۷۲ شرکت‌کننده و فرهنگی برگزیده در ۴ رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، حدیث، احکام و نهج‌البلاغه برگزار شد.

وی افزود: از بین 5000 شرکت‌کننده در کل خراسان شمالی، 72 نفر منتخبین شهرستان، یک خانم و یک آقا به مرحله استانی و 8 نفر نیز به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت که مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

حسن‌زاده با  اشاره به اینکه مرحله شهرستانی آن برگزار شده و اکنون نوبت برگزاری مسابقات استانی است، گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان به عنوان میزبان برگزاری این مسابقات بود.

وی با بیان اینکه این سومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی ویژه فرهنگیان استان بود، تصریح کرد: هدف آموزش‌وپرورش از اجرای این مسابقات شناسایی، جذب و هدایت چهره‌های قرآنی چه در بحث دانش‌آموزی و چه در بحث فرهنگیان است.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اظهار داشت: امروزه جذب و بکارگیری نیروهای متخصص در دارالقرآن‌ها بسیار حائز اهمیت است که آموزش‌ و پرورش می‌تواند با شناسایی استعداد فرهنگیان در این مسابقات از آنان استفاده کند.

وی گفت: امروزه آموزش‌ و پرورش یکی از دستگاه‌های اجرایی و متولی اساسی بحث ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه با فعالیت‌های بسیار چشمگیر است که امیدواریم با عنایات خداوند متعال در این مسیر ثابت‌قدم بمانیم و بیش‌ازپیش به همراه فرهنگیان و دانش آموزان بدرخشیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آتی شاهد درخشش بهتر و بیشتر معلمان در همه زمینه‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات حدود 72 نفر شرکت کننده در بخش‌های قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام حضور یافته‌اند که در پایان هشت نفر از منتخبین این دوره از مسابقات استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha