جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرویز فتاح

حوزه/ مهندس فتاح گفت: بسیاری از طلاق‌هایی که صورت می‌گیرد با یک مشورت، تأمل و تلنگر می‌تواند حل شود، حتماً دخالت در این امر لازم و ضروری است چراکه به نظر می‌رسد بسیاری از طلاق‌هایی که مصیبت و معضلاتی برای جامعه ایجاد کرده‌اند حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری با حوزه های علمیه به قم سفر کرده است، با حضور در همایش « دوباره زندگی» اظهارداشت: اینکه امروز شاهد ازدواج 150 زوج متعلقه در قم هستیم جای بسی خوشحالی و خرسندی است لذا قصد داریم مزایا و تشویقاتی برای این امر اختصاص دهیم تا زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند مجدد ازدواج‌کرده و به کانون گرم خانواده برگردند.

فتاح با بیان اینکه کمترین آمار طلاق متعلق به جامعه تحت پوشش کمیته امداد است، گفت: ۶۲ درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد سرپرست خانواده و خانم هستند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طرح «دوباره زندگی» یک کار خدایی بوده است، اظهار داشت: بدون تردید اعتقاد مکتب شیعه است که ثوابی در این عالم بالاتر از امر ازدواج نیست، کار خیر در این عالم بسیار است اما ترغیب به زندگی مجدد از بقیه باید جدا شود.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان طرح دوباره زندگی گفت: این کاری که انجام‌گرفته کار خوبی است، چراکه بسیاری از طلاق‌هایی که صورت می‌گیرد با یک مشورت، تأمل و تلنگر می‌تواند حل شود، حتماً دخالت در این امر لازم و ضروری است چراکه به نظر می‌رسد بسیاری از طلاق‌هایی که مصیبت و معضلاتی برای جامعه ایجاد کرده‌اند حل شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه 125 هزار خانواده داریم که به دلیل طلاق زنان سرپرست خانوار شده‌اند، گفت: باید به این امر بیشتر پرداخته و این مسیر را با هزینه کمتری در پیش بگیریم، این مشورتی که به این خانواده‌ها شده از روی ایمان و اعتقاد بوده که مؤثر واقع‌شده است و هر چه بتوانیم به مشورت‌های دینی خانواده‌ها را مجدد بسازیم بر قوام زندگی افزوده‌ایم.

فتاح با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: بسیاری از موارد طلاق که اتفاق می‌افتد می‌توانند به زندگی مجدد برگردند، باید چنین کارهایی به‌عنوان الگو در سراسر کشور تبدیل شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  با اشاره به اینکه در سال 96، مردم خیر قم 38 میلیارد تومان به کمیته امداد استان کمک کرده‌اند، ادامه داد: این کمک بیش از 20 درصد بیش از سال 95 بوده است، تقاضا داریم این کمک‌ها مضاعف شده و استمرار داشته باشد.

فتاح با بیان اینکه 62 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد سرپرست خانواده و خانم هستند، گفت: کمیته امداد کشور اداره مخصوص نسوان و بانوان ایجاد کرده و در پی تسری این مدل در کل کشور هستیم.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه در سال قبل 87 درصد بودجه اختصاص‌یافته از دولت گرفته شد، ابراز کرد:  مجلس نیز سنگ تمام گذاشته و حامی کمیته امداد بوده است 7 هزار میلیارد تومان بودجه در تبصره 14 بودجه اختصاص داده‌اند و در تبصره 16 نیز 1400 میلیارد تومان برای اشتغال افراد تحت پوشش وام اختصاص‌یافته است.

فتاح گفت: در سال قبل مفتخر شدیم 2100 میلیارد تومان کمک‌های مردمی داشته باشیم که رشد 30 درصدی نسبت به سال 95 داشته است.

وی با تأکید بر اینکه کمترین آمار طلاق در جامعه تحت پوشش کمیته امداد است، گفت: در تمام شاخص‌ها جامعه کمیته امداد سرآمده است، این نشان‌دهنده ولی‌نعمت بودن مردم جامعه است، بنابراین مدیران باید مراقب بوده و در امر خدمت‌رسانی از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha