جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیدایی

حوزه/معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه ماه شعبان، بهانه ای برای ترویج مهدویت است، گفت: انقلاب اسلامی می تواند به عنوان یک نماد به فرج سرعت ببخشد و گفتمان مهدویت را در جهان ترویج دهد.

حجت الاسلام مجتبی شیدایی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در خصوص ایام مبارک ماه شعبان، اظهار کرد: ماه شعبان زمینه ساز ورود به ماه مبارک رمضان است تا انسان با آمادگی کامل وارد این ماه شود.

 وی ماه شعبان را ماه مبارکی دانست و افزود: دعاها و اعمالی که در ماه شعبان وجود دارد همه زمینه ساز ورود به ماه رمضان است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی همچنین این ماه را ماه شادی عنوان کرد و افزود: میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابالفضل با میلاد حضرت مهدی(عج) در این ماه همزمان شده است.

حجت الاسلام شیدایی تصریح کرد: ماه شعبان بهانه ای است که مباحث مهدویت را ترویج و بر آن تأکید کنیم.

وی اضافه کرد: تشیع با مهدویت و انتظار است که امید به آینده پیدا می کند و یک آینده آرمانی را برای جهان نه تنها شیعه، پیش‌بینی می کند که در سایر ادیان مخصوصا منابع دینی اهل سنت، بسیار بر آن تأکید شده است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ما باید تصور خود را در مورد مهدویت با رویکرد جهانی شدن در نظر بگیریم و نگاه قومی و مذهبی صرف به مسئله نداشته باشیم.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) نیاز به آماده سازی جهان دارد، اظهار کرد: این تصور غلط که انتظار یعنی نشستن، اشتباه است، بلکه انتظار در عمل باید نمود داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر قرار بود حضرت مهدی(عج) با اعجاز و امدادهای غیبی حاکمیت جهان را می داشتند زودتر از اینها، ظهور می کردند، ولی اینکه ظهور نداشته اند، به معنی آماده نبودن مردم است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: یک جوان انقلابی باید در راستای ظهور امام زمان(عج)، یک نگاه جهانی داشته باشد و خود را برای ظهور ایشان آماده کند.

حجت الاسلام شیدایی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران می تواند به عنوان یک نماد به فرج سرعت ببخشد و گفتمان مهدویت را در جهان ترویج دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha