چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار آیت الله شاهچراغی و خسروی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: خادمیاری علی بن موسی‌الرضا (ع) در استان‌ها یک مدال افتخار برای نوکری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، امروز در دیدار با سرپرست دفتر استانی آستان قدس رضوی در سمنان و جمعی از اعضای دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی این استان به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در استان‌ها اظهار داشت: برنامه‌های خوب و متنوعی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان سمنان تدوین‌شده است و امیدوارم این برنامه‌ها و خدمت به امام رضا (ع) و زوار این امام بزرگوار و همچنین کمک به مستضعفان نیز در برنامه دفاتر سایر استان‌ها نیز قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان در مسیر زائران حرم رضوی قرار دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد تا استان سمنان در زمینه خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم بیشتر تلاش کند و خدمت به زائران حرم رضوی و فعالیت برای امامان یک خدمت عاشقانه و خالصانه است.

وی با اشاره به جایگاه والای خادمان امام هشتم (ع) افزود: خدمت به امام رضا (ع) یک مدال افتخار است و فردی که وارد این عرصه شده قطعاً عاشق اهل‌بیت (ع) است، چراکه این امور چیزی جز عاشقی نیست.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه دفتر آستان قدس رضوی در مشهد مقدس فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد، اظهار داشت: با تأسیس دفاتر استان آستان قدس رضوی برشی از این خدمات و فعالیت‌ها نیز در استان‌ها اجرا می‌شود.

علیرضا خسروی با اشاره به برخی از اهداف و مأموریت‌های آستان قدس رضوی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف و مأموریت آستان قدس رضوی موضوعات فرهنگی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های دفتر استان قدس رضوی در راستای کمک به زائران حرم رضوی است، افزود: شناسایی و کمک به افرادی که توانایی رفتن به زیارت امام هشتم را ندارند، ایاب و ذهاب زائران، رفع مشکلات مالی و سکونت زائران حرم رضوی برخی از فعالیت‌های دفتر استان قدس رضوی است.

خسروی با بیان اینکه رفع مشکلات نیازمندان و کمک به محرومان از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های دفاتر استان قدس رضوی است، خاطرنشان کرد: کمک به محرومان و نیازمندان تنها مختص به مشهد مقدس و یا حتی کشور ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه تمامی این فعالیت‌های تعریف‌شده در استان قدس رضوی در دفاتر استانی نیز پیاده و اجرا می‌شود، افزود: امداد مستضعفان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دفتر استان سمنان پیگیری می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های دفاتر آستان قدس رضوی در 2 عرصه خدمات فرهنگی و خدمت‌رسانی و امداد تعریف‌شده است، گفت: برای دستیابی به این اهداف نیز 4 مأموریت اصلی جذب نذورات و موقوفات مردمی، خادمیاری، موضوعات فرهنگی و خدمات امداد مستضعفین مشخص‌شده است.

وی با بیان اینکه دفتر استانی آستان قدس رضوی در استان سمنان یکم آذرماه سال 95 راه‌اندازی شد، تصریح کرد: بلافاصله دفاتر شهرستانی نیز در 8 شهرستان این استان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha