پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی مدارس و مراکز فقهی

حوزه/ سرپرست مدیریت عالی سطوح عالی، آزاد و خارج حوزه علمیه قم، طرح هدایت تحصیلی و تربیتی طلاب را از مهمترین طرح هایی دانست که قطعا در آینده رشد چشمگیری در عملکرد حوزه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد‌رضا حامدی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، درحاشیه آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی گفت: خوشبختانه حوزه علمیه در دوره مدیریت جدید خود طرح های گسترده ای به منظور ارتقای سطح علمی و کارکردی طلاب به مرحله اجرا گذاشته است.

وی افزود: در زمان مدیریت آیت الله اعرافی در حوزه های علمیه تحولات چشم‌گیری در عرصه آموزش و تربیت در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است که یکی ا زمهمترین آنها طرح هدایت علمی و تربیتی طلاب است.

سرپرست مدیریت عالی سطوح عالی، آزاد و خارج حوزه علمیه قم  بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آن بود که طلابی که وارد این طرح می‌شوند، در کنار تحصیل علمی دروس رایج حوزه، یک مشاور علمی و یک مشاور تربیتی در کنار طلاب قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مشاور علمی، وضعیت و شرایط تحصیلی و آموزشی طلاب را ارزیابی کرده و مشاور تربیتی نیز به ارتقاء مسائل اخلاقی و تربیتی این طلاب در طول دوره تحصیل رسیدگی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با ذکر این مطلب که طرح استعداد سنجی در کنار هدایت تحصیلی اجرا می شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که حضور طلاب با استعداد در مراکز علمی و تخصصی و متناسب با تخصص آنها فراهم شود؛ به زودی مرکز استعداد‌سنجی در حوزه علمیه قم راه اندازی می شود و خروجی های این مرکز می توانند به سوالات و نیازهای نظام در عرصه های مختلف پاسخ گویند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha