چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ محمد حسن نجفی صاحب جواهر

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: روش شناسی علمی مرحوم صاحب جواهر مورد توجه محققان و نخبگان حوزوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین یحیی صادق مازندرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با بیان این که مرحوم صاحب جواهر از فقهای نامدار جهان تشیع است، اظهار داشت: جواهرالکلام تنها کتابی است که سراسر فقه از اول طهارت تا آخر حدود و دیات را به صورت استدلالی مورد توجه قرار داده و این در حالی است که بیشتر کتب فقهی ما ناقص هستند در این خصوص، جواهر یک کتاب ارزشمند و کامل به شمار می رود که حقیقتاً مایه افتخار حوزه و روحانیت است.

وی افزود: جواهر، همه ابواب را مشتمل است و تقریباً یک قرن است که این کتاب سرمایه بزرگی برای حوزه های علمیه تشیع به حساب می آید، به طوری که بدون اغراق باید گفت بزرگان و فقها همه سر سفره صاحب جواهر نشسته اند.

این استاد حوزه از محققان و نخبگان حوزوی خواست بیش از پیش به نوآوری ها و روش شناسی علمی مرحوم صاحب جواهر توجه کنند و گفت: در این گونه نکوداشت ها باید به روش شناسی در درس خارج بیشتر توجه شود و قطعاً این گونه مراسم ها توام با برکات فراوانی است.

وی اضافه کرد: به هر صورت طلاب باید راه و روش کیفیت استنباط احکام را از استاد یاد بگیرند و این نکوداشت ها با توجه به شاخصه مهم علمی بزرگانی چون صاحب جواهر، باعث می شود که ما در این راستا، گام های خوبی رو به جلو برداریم تا ان شاءالله شاهد رشد و تحول علمی بهتر و مطلوب تر در حوزه باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha