چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نوایی

حوزه/ مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: اقتصاد عامل مهم و کلیدی در حوزه های علمیه بوده و فهم اقتصاد دینی و واقعیت های اقتصاد اسلامی باید در جامعه رشد و ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی در دوره عمومی پودمانی اقتصاد در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، گفت: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع)، مردم در خیر و نیکی خواهند بود مادامی که بین آنان تفاوت هایی باشد.

وی با بیان این که منظور از تفاوت در این روایت، استعدادها، قابلیت ها و ظرفیت هاست، تصریح کرد: وقتی افراد با استعدادها و قابلیت های متنوع و گوناگون یکسان و بدون هیچگونه تفاوتی دیده می شوند، استعدادهایشان هلاک می شود.

حجت الاسلام و المسملین نوایی با اشاره به شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، افزود: طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه خراسان پیش از ورود به جمع استعدادهای برتر مراحل فراوانی را گذراندند که از مجموع 500 نفر ممتازین حوزه، 180 نفر گزینش شدند که باید برنامه های خاصی برای آنان در نظر گرفته شود.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که اقتصاد عامل مهم و کلیدی در حوزه های علمیه بوده و فهم اقتصاد دینی و واقعیت های اقتصاد اسلامی باید در جامعه رشد و ارتقا پیدا کند، ابراز کرد: برگزاری دوره عمومی پودمانی اقتصاد به این منظور استن که عده ای در اقتصاد اسلامی ممحض شوند و بتوانند محصولات پژوهشی در این زمینه تولید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی گفت: اقتصاد بخش مهمی از دین بوده و بسیاری از کتاب های دینی امروز اقتصادی است که این امر، نشاندهنده اهمیت فعالیت استعدادهای برتر در این دوره پودمانی است.

وی در پایان ضمن اشاره به اختصاص حمایت های ویژه حوزه علمیه خراسان برای استعدادهای برتر بیان کرد: در حال حاضر رایزنی هایی با بنیاد ملی نخبگان صورت گرفته که اسامی شرکت کنندگان دوره نیز جهت دریافت تسهیلات به بنیاد ارسال می شود.

انتهای پیام/313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha