پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمد عاملی، مسئول هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مسئول هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان گفت: با برگزاری دوره پودمان عمومی اقتصاد بنابر آن است که تحقیقاتی در موضوعات اقتصادی متناسب با نیازهای موجود و روز جامعه اسلامی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر سید احمد عاملی، در نشست تبیین دوره پودمان عمومی اقتصاد در مدرسه علمیه سلیمانیه با بیان این که این دوره در راستای کسب توانمندی های حداقلی برای پژوهش و نگارش رساله در موضوعات فقه الاقتصاد تشکیل شده است، گفت: در این دوره در دو ترم نخست به مباحث آموزش و در ترم های 3 و 4 به طور تخصصی به پژوهش در کنار آموزش پرداخته می شود. 

وی با بیان این که طلاب تصریح کرد: هدف از فعالیت این دوره، تربیت افراد خبره در زمینه تولید آثار پژوهشی فاخر بوده و در این زمینه هرگونه حمایت های مالی و معنوی که نیاز باشد انجام می شود. 

مسئول هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی با بیان این که در ترم اول و دوم این دوره، طلاب دروس پایه را می خوانند که اساتید آنان از دانشگاه های مشهد حضور می یابند، ابراز کرد: در ترم های سه و چهار که بناست برخی جلسات به صورت ورک شاپ و سمینار برگزار شود، اساتید از استان های تهران و قم نیز حضور پیدا می کنند. 

عاملی افزود: با برگزاری دوره پودمان عمومی اقتصاد بنا بر آن است که از ظرفیت های موجود پژوهشی در عرصه اقتصاد استفاده کرده و تحقیقاتی در موضوعات اقتصادی روز متناسب با نیازهای موجود جامعه اسلامی ترتیب داده شود. 

وی با بیان این که دروس اقتصادی دانشگاهی می تواند خود خوان باشد، خاطر نشان کرد: توانمندی طلاب در موضوعات اقتصادی از دانشگاهیان بیش تر است که به سبب همین ظرافت های کاری باید طلاب در زمینه تولید آثار پژوهشی در عرصه اقتصاد بکوشند.

مسئول هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی با بیان این که باید مباحث ریاضی در فضای حداقلی برای طلاب دوره پودمان عمومی اقتصاد طرح شود چراکه بستر اقتصاد بر ریاضی بنا شده، گفت: تلاش بر آن است تا در این دوره مباحث فقهی برخی حوزه های پول گفته شده و مفاهیم اقتصادی یک به یک برای اعضای این هیات تبیین شود. 

عاملی با بیان این که دوره پودمان عمومی اقتصاد بر اساس توانمندی های طلاب به صورت انعطاف پذیر طراحی شده و هشت واحد درسی در قالب هشت ساعت در هفته ارائه می شود، از طلاب خواست تا از مباحثه دروس فراموش نکنند.

انتهای پیام/313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha