جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره عمومی اقتصاد

حوزه/ دومین نشست تبیین دوره پودمان عمومی اقتصاد در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست تبیین دوره پودمان عمومی اقتصاد در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، به همت هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان، با حضور جمعی از استعدادهای برتر این حوزه برگزار شد. 

هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان در راستای بستر سازی برای ورود تخصصی طلاب سطوح عالی به مباحث فقه الاقتصاد و کسب توانمندی های حداقلی برای پژوهش و نگارش رساله در موضوعات فقه الاقتصادی، دوره پودمان عمومی اقتصاد را برای طلاب سطوح عالی فقه و اصول طراحی کرده و بناست به زودی اجرا شود. 

هدف از اجرای این طرح ارائه آموزش های تخصصی اقتصاد برای طلاب مستعد و فضلای توانمند در عرصه فقه و اصول، تامین حداقل دانش های اقتصادی پایه برای طلابی که قصد نگارش رساله سطح 4 و یا سطح 3 در زینه فقه الاقتصاد را دارند، زمینه سازی برای پرورش مدرسین دوره های احکام کسب و کار و احکام بانکی و مالی به همراه بستر سازی برای ارائه پودمان های تخصصی اقتصاد با هدف تعمیق دانش اقتصادی بری علاقمندان به پژوهش در حوزه های تخصصی ترفقه الاقتصاد می باشد. 

دوره پودمان عمومی یک دوره آموزشی کوتاه مدت یک و نیم ساله که دربرگیرنده یک بسته حداقلی از دانش اقتصادی است بوده و به میزان 24 واحد در سه نیمسال درسی در نظر گرفته شده که در هر نیمسال توامان با اشتغالات فقهی اصولی طلاب فاضل هشت واحد درسی به صورت هشت ساعت در هفته به آنان ارائه می شود. 

حمایت مالی متناسب با شهریه دیگر مراکز تخصصی، تامین زیرساخت های آموزشی و پژوهشی لازم اعم از کتابخانه، بانک های اطلاعاتی به همراه اعطای گواهینامه و مدرک دوره پودمان عمومی اقتصاد از جمله تسهیلات هیات اندیشه ورز اقتصاد است. 

در نشست تبیین این دوره و ثبت نام از متقاضیان، برخی طلاب تقاضا کردند تا این دوره پودمان عمومی اقتصاد به عنوان جایگزین دروس خارج مطرح شده و کسانی که خود را وقف فعالیت های پژوهشی در زمینه فقه الاقتصاد می کنند، فعالیت آنان به عنوان جایگزین تقریرات باشد که بنا شد این پیشنهادات تحت نظر معاون آموزش حوزه علمیه خراسان بررسی شود. 

اعضای حاضر در جلسه از استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان بودند که برخی از آنها در پیشنهاداتی اعطای مدرک تخصصی را عامل ارتقا انگیزه و اشتیاق طلاب دانسته و از مسئولین خواستار حمایت های بیش تر به تلاشگران این عرصه شدند. 

انتهای پیام/313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha