جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد ایران با آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ دکتر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به عراق با حضرت آیت الله حکیم از مراجع نجف دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف از دکتر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیئت همراه استقبال کردند.

مسئولین با همگی، پدرانه و با محبت رفتار کنند

آیت الله حکیم تاکید کردند: مسئولین با همگی پدرانه و با محبت و نرمی رفتار کنند، نقاط اختلاف برانگیز را کنار بگذارند، از کسانی که با آنان اختلاف نظر دارند، متنفر نباشند، با آنان همانند طرفداران و حامیان خود رفتار کنند و خدای ناکرده اختلاف منجر به شکاف و جدایی نشود.

اربعین مظهر اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات قومی و دینی است

معظم له به مراسم زیارت اربعین و اینکه چگونه در اربعین اختلافات میان طبقات جوامعی که از کشور های مختلف جهان آمده بودند، کنار گذاشته شد، اشاره کردند و گفتند: همگی احساس می کنند که امتی واحد هستند و هیچ فرقی بین چینی، آفریقایی و اروپایی نیست و هیچ کس در راه کربلا احساس غربت نمی کند؛ چرا که نیت ها یکی است و همگی به سوی کسی می روند که به خاطر دین اصول جاودانه، جان خود را فدا کرد.

مرجعیت دینی به تمامی اقشار جامعه به یک اندازه توجه دارد

آیت الله حکیم تصریح کردند: مرجعیت دینی به تمامی اقشار جامعه به یک اندازه توجه دارد؛ چرا که مرجعیت همگی را دوست دارد و برای خیر مصلحت آنان تلاش می کند.

دکتر صالحی هم از آیت الله حکیم تشکر و قدر دانی کرد و گفت: توصیه ها و راهنمایی های شما تأثیر آشکاری در آینده کاری ما خواهد داشت.

شایان ذکر است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در سفر به عراق با مراجع تقلید عراق،‌ از جمله آیت الله اسحاق فیاض، آیت الله سید محمد سعید حکیم و آیت الله بشیر نجفی دیدار کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha