جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عیادت از بیمار

حوزه/ اساتید حوزه علمیه شهرستان بیرجند و هیئت امنای مسجد امام حسین(ع) این شهرستان از بیماران بیمارستان رازی عیادت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمدباقر اسدی، استاد حوزه علمیه بیرجند در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: عیادت از بیماران و دلجویی از آنان یکی از تاکیدات مکرر اسلام است که دارای برکات زیادی است.

وی افزود: عیادت از بیمار علاوه بر این که موجب تقویت روحیه بیمار و خانواده او و فراموشی بار سنگین بیماری می شود باعث همدلی و همبسستگی بین مردم نیز شده و دل های افراد را نیز به هم نزدیک می کند.

استاد حوزه علمیه بیرجند ادامه داد: این که چنین برنامه های عیادت بیماران تدارک دیده شده و در روز تولد ائمه اطهار و بویژه امام حسین(ع)، مسئولان به دیدن بیماران رفته و از آنان سرکشی می کنند سبب آرامش و قوت قلب آنان شده و در تسکین آلام و دردهای شان موثر است و روند معالجه آنان را تسهیل می کند.

حجت الاسلام اسدی به خاطره ای از خاطراتش پیرامون عیادت از یکی از بیماران اشاره ای داشت و یادآور شد: در یک بازه زمانی در چندین سال قبل، یکی از نمازگزاران مسجد که به علت بیماری آسم شدید، مدتی از مسجد غیبت کرده بود و بنده جویای حالش شدم و بعد از این که متوجه شدم در بیمارستان بستری هست با تعدادی از هم مسجدی ها برای عیادتش عازم بیمارستان شدیم و هنگامی که به بیمارستان رسیدیم آن مریض هنگامی که ما را دید به سختی و مشقت فراوان به احترام از جایش بلند شد و بسیار خوشحال شد و با وجود این که گزارش هایی داشتیم که وضعیت این بیمار مناسب نبوده و رفتنی است ولی بعد از چندین روز از بستر بیماری مرخص شده و مجددا به مسجد آمده و در بین نمازگزاران حضور پیدا کرد و بنا به اعتقاد خانواده آن بیمار و هم بنا به اعتقاد خودمان، این عیادت سبب شد که بیمار مذکور با آرامش و روحیه مضاعف پس از این عیادت، مجددا سلامتی خویش را به دست آورد و باری دیگر در میان نمازگزاران در مسجد حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: حضور بر بالین بیماران و قرائت سوره حمد بسیار در روحیه بیماران تاثیرگذار است و اگرچه توصیه شده که مریض برای دیگران دعا کنند ولی دعا کردن عیادت کنندگان نیز تاثیر خوبی بر روند درمان بیمار دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند از به عیادت رفتن بیماران به عنوان یک کار پسندیده و اخلاقی یاد کرد و گفت: بایستی افراد در مناسبت های مختلف و فرصت هایی که دارند به ویژه تولد ائمه اطهار(ع)، با یک برنامه حساب شده و با هماهنگی بیمارستان ها و مسئولین بخش های بیمارستان ها، به دیدار آنان بروند.

حجت الاسلام اسدی اضافه کرد: عیادت کنندگان باید توجه داشته باشند که به دیدار بیماران رفتن شرایط خاصی دارد و باید بر اساس روایت "زر و انصرف"؛ مدت اقامت شان در بیمارستان و بر بالین بیماران زیاد طول نکشد مگر این که بیماری خودش درخواست بیشتری در این خصوص داشته باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه "النعمتان مجهولتان،الصحة والامان"،ابراز کرد: امام علی(ع) فرموده اند که سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته هستند و تا از دست نروند آشکار نمی شوند و ما بایستی قدر این نعمت ها را بدانیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha