پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با جانبازان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بالاتر از مقام شهادت این است که جانبازان بر اساس آرمان‌های الهی تا مرز شهادت رفته و ایثار را انجام داده اما تقدیر آن‌ها بر ماندن شد، گفت: این افراد مقامشان حتی بالاتر از شهدا است چون هم پای شهید تا مرز شهادت رفته اما نصیبشان نشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از جانبازان شهرستان بیرجند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود همه فضائل مختلفی که دارند از بزرگ‌ترین افتخارات ایشان، جانبازی است.

وی خطاب به جانبازان افزود: خوشا به سعادت شما، افتخاری نصیبتان شده است که بزرگانی مانند رهبر معظم انقلاب آن ویژگی را دارند، و آن‌قدر خداوند شما را دوست دارد که در این دیدار امروز پرچم بارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) به محضر شما آورده شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: خداوند تن انسان را برای چه خلق کرده است؟ برای اینکه ابزاری است تا من انسان در راه خدا موجب کمال شوم و مرا به کمال برساند. ابزاری که در خدمت انسانیت و انسان است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ وارداتی افراد دچار تفکری شدند که من در خدمت تن باشم و 180 درجه مخالف با هدف والا است، اظهار داشت: خداوند تن را به انسان داده و از سویی دیگر یک فکری وارداتی به ما نفوذ کرده که یک عمر تن پرروی کنیم و ابزار جهانی خاکی فاسدشدنی است اما کسی که با خدا معامله کند، خداوند خریدار خوبی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در معامله شما جانبازان دیگر هم شریک‌اند، گفت: در این ارزش‌ها شما همان‌گونه که سختی را تحمل کردید پاداش دارید و پدران، مادران، همسران شما جانبازان و آن‌هایی که همراه شما بودند هم اجر دارند.

بالاترین مقام شهادت است، اما هدف نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: همه آن‌هایی که به هر نحوی در جهت خدمت همکاری می‌کنند عقیده راسخ داشته اند که در راه حق تا آخرین قطره خون باید ایستاد و بالاترین مقام شهادت است، اما شهادت بالاترین هدف نیست بلکه در راه هدف است.

وی با بیان اینکه بالاتر از مقام شهادت این است که جانبازان بر اساس آرمان‌های الهی تا مرز شهادت رفته و ایثار را انجام داده، اما تقدیر آن‌ها بر ماندن شد، اظهار داشت: این افراد مقامشان حتی بالاتر از شهدا است چون همپای شهید تا مرز شهادت رفته، اما نصیبشان نشد.

امام جمعه بیرجند افزود: تحمل مشکلات و ثبات قدم شما جانبازان آزمایشی است که خداوند برای شما قرار داده و کسی که با خدا معامله می‌کند بالاترین سود را می‌برد و همه‌چیز دیگر در برابرش کوچک است.

درخواست دیدار جانبازان با رهبر انقلاب

نماینده جانبازان نیز در این دیدار اظهار داشت: ما جانبازان نباید بگذاریم خاطرات مان فراموش شود و باید در این راستا نهایت همکاری را با رسانه‌ها داشته باشیم.

مالکی افزود: آزادگان ما همه به‌نوعی جانباز هستند، زیرا در مدت زمان اسارت شکنجه‌های زیادی شده‌اند و امروز این جانبازان به دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی حاضرشده تا باری دیگر با نماینده رهبری در استان بیعت کنند و درخواست دیدار جانبازان استان با رهبر معظم انقلاب را داریم.

وی بیان داشت: بسیاری از موارد در مجلس مصوب می‌شود که گاهی همه آن‌ها اجرا نمی‌شود و باید به مسئولان توصیه شود قبل از آنکه جانبازی بخواهد از چیزی استفاده کند موارد موردنیاز جانبازان فراهم باشد و ما نگوییم فلان چیز را نیاز داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha