شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 447713
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
 آیت الله اعرافی

حوزه/آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه ممتاز شهر مقدس قم و لزوم تدوین سند فرهنگی این شهر گفت: قم نیازمند سند جامع فرهنگی است و باید این خلاء مهم برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که در دفتر مدیرحوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه ممتاز شهر مقدس قم و لزوم تدوین سند فرهنگی این شهر گفت: قم نیازمندسند جامع فرهنگی است و باید این خلاء مهم برطرف شود.

وی افزود: بحث نشاط و شور اجتماعی بسیار مهم است اما متاسفانه گاهی مشاهده می شود در این بحث نشاط اجتماعی بعضا به روش غیر صحیح برگزار می شود و از خطوط شرعی و انقلابی خارج می شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم داشتن خروجی های مناسب در همه دستگاه ها گفت: خروجی مناسب یعنی دستاورد ملموس ماندگار.

امام جمعه قم در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به بعد بین المللی شهر مقدس قم گفت: شهر مقدس قم با داشتن این ظرفیت های مهم و اساسی که از کشورهای متعدد و گوناگون در آن حضور دارد باید برای شهروندان تبیین شود تا هرکدام از شهروندان قمی احساس هویت بین المللی داشته باشند.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرقم  می تواند نقش مهمی در پیشبرد مسائل فرهنگی ایفا کند، به عنوان مثال می توان 40گروه هنری از بین نوجوانان و جوانان در رشته های گوناگون هنری تربیت کرد تا بتوانند در جامعه اثرگذاری خوبی ایفا کنند یا مثلا 40مسجد محوری و اساسی با شاخصه های مطلوب را شناسایی کند و با استفاده از این ظرفیت های مهم به حل معضلات فرهنگی قم کمک زیادی کند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha