سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از افتتاح جشن های نیمه شعبان با افتتاح موزه فقه وزندگی در جمکران خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراهیم صدوقی امروز در جمع خبرنگاران در مسجد مقدس جمکران با ذکر این مطلب که امسال 9 شب مراسم ویژه نیمه شعبان برگزار می شود گفت: امسال سعی شده است که مراسم های جشن به شکل مردمی و استانی برگزار شود که امسال سه استان شامل تهران، زنجان و اصفهان در این امر حضور خواهند داشت.

وی افزود: امسال برای اولین سال، تفاهم نامه ایی با شورای هیئات مذهبی که دارای 500 هیئت مذهبی است منعقد می کند؛ تجلیل از پیرغلامان امام زمان(عج) از جمله برنامه های این ایام است که در این مراسم از حاج علی خورشیدی و حاج غلامرضا سازگار تجلیل می شود.

معاون فرهنگی جمکران اظهارکرد:  پرداختن به بحث توقیعات حضرت در بحث سبک زندگی، عرصه مهدویت و استکبار ستیزی، اجتماعی جوانان و نوجوان عاشورایی با حضور 3 هزار نوجوان و جوان از استان های همجوار و... از جمله برنامه های این ایام است.

صدوقی با ذکر این مطلب که این مراسم از روز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه آغاز می شود گفت: افتتاح موزه فقه و زندگی آغاز می شود؛ مراسم خطبه خوانی و مسابقه کتابخوانی نگین آفرینش و عرض تبریک کاروان ها و خطبه خوانی از جمله برنامه های روز اول است.

معاون فرهنگی جمکران اظهارکرد: جنگ قدمی بر داریم ویژه برنامه تربیتی کارشناسی محور، افتتاح جشنواره ملی مهدویت با عاملیت جهاددانشگاهی روز چهارشنبه هفته آینده در ساعت 14 برگزار می شود.

وی گفت: شروع ورک شاپ قدمی برداریم و جشن پیوند فیروزه ای در روز پنجشنبه و حضور هیئت رزمندگان اسلام اصفهان در روز شنبه و همچنین حضور زائران غیر ایرانی از سمت حرم به سمت جمکران در روز دوشنبه برگزار می شود.

صدوقی بیان کرد: همایش نرجسانه و آفرینش یک هدیه هنری به نام نرجسانه در روز دوشنبه 10 اردیهبشت با همکاری نهادهای مختلف از جمله جامعه المصطفی و جامعه الزهرا برگزار می شود.

معاون فرهنگی جمکران اظهارکرد: مرکز تخصصی مسجد مقدس جمکران روز سه شنبه یک روز پیش از نیمه شعبان به صورت رسمی با همکاری نهادهای علمی و حوزوی ومسجد افتتاح خواهد شد.

وی گفت: برنامه های شب نیمه شعبان از ساعت 16 آغاز می شود و برنامه احیای نیمه شعبان نیز راس 15 دقیقه بامداد شروع می شود و برنامه ویژه بامداد از ساعت 2:40 تا اذان صبح برگزار می شود.

صدوقی بیان کرد: امسال یکی از بزرگترین تومارهای زائران امضا می شود؛ روز نیمه شعبان نیز مراسم شکرگذاری خادمان مسجد برگزار می شود؛ در این روز مراسم راهپیمایی طلاب غیر ایرانی نیز برگزار می شود.

معاونت فرهنگی جمکران اظهارکرد: تفاهم نامه ای با مرکز تخصصی مهدویت انجام شده است که ازطرفیت آنها در کراگاه های آموزشی استفاده کنیم؛ در این مراسم 300 روحانی و کارشناس مهدویت در صحن های مختلف مهدویت به صورت حلقات معرفت اطلاع رسانی ها و آموزش هایی تخصصی انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha