شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی

مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: غربی ها با ایجاد اندیشکده ها و مراکز اسلامی بر محور تراث شیعی به دنبال آن هستند که قدرت اسلام و روحانیت را بیشتر درک کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی، در نشست نشست «معرفي و تبيين كلان طرح‌هاي پژوهشي غرب در موضوع احيای تراث شيعي»، در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: از قرن ها پیش غربی ها به دنبال تراث و وقایع اسلامی بودند و تاریخ این گواهی را می دهد که تحقیقات فراوان درباره اسلام و اندیشه اسلامی و مسلمان ها با انگیزه های گوناگون انجام شده است.

وی ادامه داد: غربی ها با ایجاد اندیشکده ها و مراکزی بر محور تراث شیعی به دنبال آن هستند که قدرت اسلام و روحانیت را بیشتر درک کنند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی افزود: بی تردید غربی ها توانسته اند دستاوردهای بسیاری با مطالعه فقه شیعه به دست آورند که نشان از عظمت اسلام و فرهنگ شیعه است، از سوی دیگر غربی ها بر ای اینکه بتوانند به اسلام و شیعه ضربه های مهلک وارد کنند، به دنبال بررسی  این فقه عظیم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی یادآورشد: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی 20 اثر شرق شناسی در زمینه های مختلف شامل یهودیت و مسیحیت که درباره اسلام نگاشته شده و توانسته اند در عرصه های گوناگون با مطالعه متون اسلامی دستاوردهای علمی به دست آورند را ترجمه کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha