پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش ملی سبک زندگی امام سجاد

حوزه/آیین افتتاحیه همایش ملی امام سجاد (ع) هم‌زمان با سالروز میلاد آن حضرت، با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، در مسجد امام سجاد(ع) بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیین افتتاحیه همایش ملی امام سجاد (ع) شنبه‌شب هم‌زمان با سالروز میلاد امام سجاد (ع)، با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در مسجد امام سجاد(ع) بجنورد برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد خبری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک و سیره زندگی امام سجاد (ع)، هفت تن از اساتید حوزه علمیه خراسان، داوری 197 اثربخش مقالات و سه تن از اساتید دانشگاه‌ها، داوری 60 اثربخش اینفوگرافی را بر عهده دارند.

257 اثر در بخش مقاله و اینفوگرافی به دبیرخانه همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک و سیره زندگی امام سجاد (ع) در بجنورد رسیده است که 10 داور برجسته کشوری داوری این آثار را بر عهده دارند.

حجج الاسلام احمدرضا قوامی دربندی، محسن برزگر گنجی، رضا وطن‌دوست آبجهان، حسین کندری، محمد اسفندیاری، مهدی کرامتی و جواد معین از اساتید حوزه علمیه خراسان به عنوان داوران بخش مقاله و ایمان امین الشریعه، مسعود زمانی و سیدتقی رضایی هم به عنوان داوران بخش اینفوگرافی معرفی شده‌اند.

آثار برتر هر بخش، پس از داوری در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد (ع)» که نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

تولید و اشتغال در سیره امام سجاد، تأثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه‌های مدیریت اقتصادی، تأثیر رزق حلال در فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی در سیره امام سجاد، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد، مبارزه با مظاهر فساد در سیره امام سجاد و حقوق متقابل فرد و اجتماع از منظر امام سجاد از موضوعات بخش اقتصاد مقاومتی این همایش است.
 
موضوعات بخش سبک زندگی نیز تبیین شاخصه‌های حکومت دینی، استکبارستیزی در سیره امام سجاد، شیوه‌های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد، تبیین ارزش‌های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد، نقش دعا در زندگی دنیوی و اخروی در سیره امام سجاد و حقوق متقابل مسجد و خانواده است.

مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد (ع)»، از برگزاری ۱۴ کارگاه آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) در شهرستان‌های استان از امروز تا روز اختتامیه خبر داد.

هاشم شیرازیان اظهار داشت: سلسله کارگاه‌های آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) از سری برنامه‌های جنبی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» از سی و یکم فروردین ماه و در آستانه هزار و چهارصدمین سالروز میلاد امام سجاد (ع) در 14 مسجد، مدرسه و دانشگاه شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی موضوع کارگاه‌ها را با محوریت صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد (ع) و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه اعلام کرد و گفت: نخستین کارگاه جمعه سی و یکم فروردین ماه در محل حسینیه فاطمیون اسفراین و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

شیرازیان با بیان اینکه همچنین یکم اردیبهشت دو کارگاه آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) برگزار شد، افزود: حسینیه نیروی انتظامی ساعت هفت صبح و مسجد امام سجاد (ع) بجنورد بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان این کارگاه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه چهارمین کارگاه، دوم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام سجاد (ع) شهر شیروان برگزار می‌شود، محل برگزاری پنجمین کارگاه را مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر آشخانه و بعد از نماز مغرب و عشاء سوم اردیبهشت ماه اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه چهارم اردیبهشت ماه کارگاه دیگری نیز به میزبانی مدرسه صدرا یک خواهران بجنورد برگزار می‌شود، گفت: در همین تاریخ و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، هفتمین کارگاه در مسجد جامع شهر گرمه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساعت 9 صبح روز پنجم اردیبهشت مدرسه صدرا (2) خواهران بجنورد میزبان هشتمین کارگاه خواهد بود، افزود: دانشگاه پیام نور بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی، مکان‌های دیگر برگزاری کارگاه به ترتیب در ساعات 10 صبح و بعد از نماز مغرب و عشاء روز هشتم اردیبهشت ماه است.

 شیرازیان با بیان اینکه ساعت 9 صبح روز نهم اردیبهشت، کارگاه آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) در محل مدرسه صدرا (2) پسران برنامه ریزی شده است، به برگزاری دو کارگاه در تاریخ دهم اشاره کرد که یکی ساعت 8 صبح در مدرسه شهید رجایی بجنورد و دیگری 11 صبح در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چهاردهمین کارگاه آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) یازدهم اردیبهشت ساعت 7 صبح در محل تیپ شهید دلجویان ارتش تشکیل می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» با اشاره به وصول ۲۵۷ اثر علمی از ۲۴ استان، از چاپ کتاب مقالات برگزیده این همایش خبر داد.

حسین فرخنده اظهار داشت: همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» در واقع با هماهنگی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) شکل گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اولیه برگزاری این همایش از آبان ماه سال ۹۵ کلید خورد، به تشکیل ۲۷ جلسه حول این محور اشاره کرد و افزود: پس از انتشار فراخوان این همایش در دو بخش مقاله و اینفوگرافی، پژوهشگران ۲۴ استان آثار  علمی خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ۶ برگزیده بخش مقالات و سه برگزیده بخش اینفوگرافی در آئین اختتامیه همایش تجلیل می‌شوند، از چاپ کتاب مقالات و آثار هنری برگزیده و برتر این همایش خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این همایش هفدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی به میزبانی شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha