پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: صحیفه سجادیه معارف عمیقی را به ما می‌آموزد و می‌توان از آن به عنوان دایرة المعارف شیعه نام برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی شنبه‌شب در آیین افتتاحیه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» در محل مسجد امام سجاد بجنورد با بیان اینکه صحیفه سجادیه برترین یادگار فرهنگی و در ناب معرفت دینی است که قیام فرهنگی عاشورا را ماندگار کرد، اظهار داشت: صحیفه سجادیه معارف عمیقی را به ما می‌آموزد و می‌توان از آن به عنوان دایره المعارف شیعه نام برد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، در خصوص اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی مفاهیم و بیانات زیادی دارند، افزود: تعالی انسان و جامعه، مبنای سبک زندگی اسلامی از نگاه امام سجاد (ع) است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» از حیات طیبه به عنوان یک مدل سبک زندگی اسلامی یاد کرد، گفت: حیات طیبه، واژه‌ای که در دین ما مطرح شده یعنی نیت پاک داشتن و پاک زندگی کردن که از آن به عنوان مدل سبک زندگی اسلامی نام برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده انسان مؤمن از کوه هم محکم‌تر است، اظهار داشت: از کوه می‌توان قطعاتی جدا کرد ولی از دل انسان مؤمن نمی‌توان چیزی کم نمی‌شود و این نشان می‌دهد انسان مؤمن آنقدر خودسازی کرده که ایمانش به هیچ وسیله‌ای تَرک نمی‌خورد و حوزه ایمانی قوی و باصلابتی دارد.

 رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه انسان مؤمن باید در دو حوزه درونی و بیرونی با صلابت مبارزه کند، مبارزه با نفس و مبارزه با دشمن و جلوگیری از نفوذ او را مصداق بارز این مقاومت دانست.

امام‌جمعه بجنورد  با بیان اینکه در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع)، قله‌های کمال و بهترین صفات زیبای یک مسلمان ترسیم شده است، گفت: امام بزرگوار در این دعا می‌فرماید: «خدایا به من و امت اسلام معالی اخلاق عنایت فرما» که این جمله یعنی امت اسلام باید از لحاظ اخلاق و فرهنگ در علو درجات باشند و رو به تکامل حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت این مفاهیم، امت اسلام نباید به دیگران وابسته باشد، افزود: امت اسلامی نباید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کاری کند که دشمن با تحریم، او را بشکند؛ بلکه معالی اخلاق یعنی در میدان‌های اخلاق دست برتر داشته باشد.

 استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تعالی در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی را سبک زندگی اسلامی از نگاه امام سجاد (ع) اظهار داشت: از نگاه امام سجاد در سبک زندگی اسلامی دنیا وسیله ست ولی در سبک زندگی غیر اسلامی، دنیا هدف است.

 وی با بیان اینکه غربی‌ها معتقدند هرچه همت دارید باید برای دنیا صرف کنید، فرهنگ غرب را تربیت حیوان سیر و مرفه در مرتعی آباد برای چریدن انسان خواند که کرامت انسانی را زیر سؤال برده و بی‌معنا کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط جامعه امروزی، در حوزه مقاوم‌سازی فرهنگی باید خود را تجهیز کنیم، تصریح کرد: با تحقق این مهم، آسیب‌ها و شبهه‌هایی که دشمنان برای ما تولید می‌کنند، نمی‌تواند به ایمان ما آسیب برساند

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی باید این فرهنگ نهادینه شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه مبارزه با نقشه‌های دشمن در جنگ اقتصادی است و باید همه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha