سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جرائم غیر عمد

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از افزایش ۳۰ درصدی کمک های نقدی مردم یزد در آزادی زندانیان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۵۶ زندانی آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، محمد رضا حبیبی فعالیت های ستاد دیه را تلاش هایی اثر بخش و سود بخش برای هر دو طرف بیان کرد و افزود: در یک طرف آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد را شاهد هستیم که به دلایلی همچون عجز از پرداخت دیه یا دیون خود در زندان به سر می برد و با آزادی او به آزادی یک سرپرست خانواده، یک نان آور و یک نیروی مولد برای کشور کمک می شود و در طرف دیگر هم فرد آسیب دیده است که در حوادث ناشی از کار، تصادف و یا برخی شرایط دیگر که با تلاش ستاد دیه به حق خود می رسد و می تواند بخشی از مشکلات خود را حل نماید.

وی تصریح کرد: با کمک مردم خیّر استان یزد و تلاش های ستاد دیه استان یزد، در سال گذشته 156نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندانهای استان یزد آزاد شدند.

این مقام مسئول در هیئت امنای ستاد دیه استان یزد، اظهار کرد: با مشارکت مردم خیِّر و نوع دوست استان یزد،آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  30 درصد رشد داشته است.

حبیبی تأکید کرد: مشارکت و مساعدت بیشتر مردم نوع دوست و خیِّر استان یزد می تواند در تحقق اهداف خیرمندانه این ستاد را تسهیل و تسریع نماید.

وی اعلام کرد: امسال نیز همانند سنوات قبل جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان برگزار می شودو فرصت بسیار خوبی برای مشارکت خیرین و مردم استان در این اقدام خداپسندانه است.

*آزادی 10 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در اولین جلسه ستاد دیه استان یزد

مدیر عامل ستاد دیه استان یزد در این جلسه گفت: کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد در سال جاری بیش 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اخذ رضایت شاکی داشته است.

اسلام افشون اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون زمینه آزادی 7 نفر با اخذ رضایت شاکی و پرداخت حدود 5 میلیارد ریال در قالب کمک های بلا عوض و وام فراهم شده است.

وی همکاری و مساعدت شهرداری و شورای شهر را خواستار شد و افزود: برای برگزاری هر چه با شکوه تر این جشن های گلریزان، انجام تبلیغات مفید و اثر گذار با همکاری شهرداری اجتناب ناپذیر است.


انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha