جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع پیکر شهید مدافع‌ حرم مرتضی‌ بصیری‌پور در بیرجند

حوزه/ چند روز پیش بود که پیکر مطهر شهید مدافع حرم، شهید بصیری پور، در مزار شهدای بیرجند آرام گرفت، اما هنوز بوی بهشت می آید. بوی عطر اخلاص و بندگی... هنوز صدای پای بهشتیان می آید، گویی آمده اند تا آن ها هم بوسه هایشان را نثار سنگ مزارش کنند و شمیم خوش شهید مدافع حرم را به مشام خوش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند؛ کمتر از ده روز از آسمانی شدنش می گذرد اما هنوز خراسان جنوبی بارانی است. هنوز ابرها عقده دل می گشایند. عقده ای که از تماشای جنایت داعش در سوریه به دل می نشیند. هنوز بوی شهادت در کوچه های بیرجند پراکنده است. هنوز طاهای سه ساله، شهادت پدر را باورش نشده و هنوز مادر برای ورود گام های استوار مرتضی به انتظار ایستاده است.

آنها به خوبی درک کرده اند که شهید زنده است و خونش همواره در رگ های انقلاب جریان دارد. آری اینجا ایران است. جایی که دلیرمردانش چهل سال گذشته خاکش را از چنگال کثیف دشمن حفظ کرده و امروز گهواره نشینان دفاع مقدس در آن سوی مرزها به دفاع می پردازند.

اینجا ایران است... جایی که خون شهدا نه تنها پایمال نمی شود، بلکه وحدتی بین المللی بین مذاهب به وجود آورده و تا دنیا دنیاست، این ریسمان محکم اخوت از هم نمی گسلد.

اینجا دیار شیر مردانی است که برای دفاع از دختر فاطمه(س) سر از پا نمی شناسند. اینجا آغوش ها برای شهادت گشوده و دل ها برای ولایت می تپد.

آری. روزها در پی هم رفتند و می روند، اما خون شهدا در کتاب تاریخ کم رنگ نمی شود. جوانان این دیار همچون مرتضی بصیری پور بی ریا، بی ادعا و خالصانه جان می دهند تا سایه شوم دشمن بر غیرت ایرانی شان نیفتد.

راه شهید بصیری پور ادامه دارد

چند روز پیش بود که پیکر مطهر شهید مدافع حرم، شهید بصیری پور، در مزار شهدای بیرجند آرام گرفت، اما هنوز بوی بهشت می آید. بوی عطر اخلاص و بندگی.... هنوز صدای پای بهشتیان می آید گویی آمده اند تا آن ها هم بوسه هایشان را نثار سنگ مزارش کنند و شمیم خوش شهید مدافع حرم را به مشام خوش کنند.

امروز خراسان جنوبی به خود می بالد. اینبار آسمان خراسان جنوبی مهمان کبوتری اسا که آرام آرام بال گشود و در  دست جنایتکار داعش، فرصت طواف حرم حضرت زینب را او گرفت.

به عرش رفتنت مبارک ای شهید... بهشتی شدنت مبارکت باشد... علی رغم نگاه داعشیان غاصب، مایه سرافرازی کشورمان هستی.

خاشعانه از حرم اهل بیت مان در سوریه دفاع کردی و چه خالصانه عروج کردی. با آرامش بخواب ای شهید.... اینجا مردم سرزمینت حریم خانواده ات می شوند. اینجا نمی گذاریم طاهای سه ساله ات غم نداشتن پدر به دل راه دهد. اینجا برایت سنگ تمام می گذاریم همانگونه که برای دفاع از حرم مادرمان زینب( س) سنگ تمام گذاشتی

آری شهدا یکی یکی مهمان محفل آسمانی ها می شوند و ما زمینیان باید با ادامه دادن راه آنها، انقلاب را پاسداری کنیم . امروز همه اقشار اعم از دانشجو، کارگر، فرهنگی و طلبه به این باور رسیده اند که باید با اتحاد و همدلی ادامه رو راه شهدا باشند. امروز غیرت ایرانی قدم در عرصه های هنر هم گذاشته است. این علقه ایرانی، مردمانش را به جایی هدایت کرده که تولیدات هنری پایتخت را به سوریه کشاند.

سوریه بهانه ای برای حمله به انقلاب است

یک طلبه بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بیان کرد: امروز جنایت های داعش بر کسی پوشیده نیست.

فاطمه السادات حسینی با بیان اینکه سوریه بهانه ای برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، گفت: دشمن باید این خیال را با خود به گور ببرد. جوانان غیور این سرزمین نمی گذارند پرچم انقلاب که از سال ها پیش به اهتزاز درآمده است،  بر زمین بیفتد.

این طلبه بیرجندی با اشاره به نقش موثر مدافعان حرم در تأمین امنیت کشور بیان کرد: اگر فداکاری این عزیزان نبود، امروز باید در مناطق مختلف کشور با داعش مقابله می کردیم.

وی بیان کرد: امروز جوانان ایرانی با هر مذهب و گویش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) بلند می شوند که نشان از وحدت مردمان ایران زمین دارد.

روحانیون اهداف شهدا را مستمر بازگو کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرگزاری حوزه از بیرجند با اشاره به شهدای مدافعان حرم بیان کرد: اگر فداکاری های این افراد نبود بنا به گفته رهبری، حضور داعش در شهرهای خودمان را شاهد بودیم.

حجت الاسلام احمد رضایی با بیان اینکه جوانان ایرانی برای دفاع از خاک و ناموس سر از پا نمی شناسند، اظهار کرد: غیرت ایرانی در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسیده و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به شهادت شهید بصیری پور، بیان کرد: شهید بصیری پور با شهادت خود در جامعه بصیرت افزایی کرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه جوانان باید این شهید مدافع حرم را الگوی خود در زندگی قرار دهند، افزود: همچنین روحانیت نیز باید همواره در سخنرانی های خود، اهداف شهدا را بازگو کرده تا راه و رسم شهادت به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه هر شهید با خون خود، درسی تازه به مردم، جوانان و حتی دشمن می دهد، ادامه داد: دشمن باید بداند تا زمانی که اینچنین جوانان غیوری داریم، خواب دشمن برای به دست آوردن انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد.

خون شهدا باعث وحدت حول محور جبهه مقاومت می شود

امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرگزاری حوزه از بیرجند بیان کرد: اگر ایثاگری‌ها و فداکاری‌های شهدا نبود امروز انقلاب باقی نمی‌ماند و دشمنان نیز اثری از اسلام و انقلاب اسلامی باقی نمی‌گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی با بیان اینکه طلاب و روحانیان بیشترین شهدا در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت تقدیم نظام اسلامی کردند، گفت: وظیفه روحانیون و طلاب در حفظ انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام و رهبری از سایر اقشار بیشتر است.

وی ادامه داد: همچنین ائمه جمعه و جماعات و روحانیون بیشترین نقش در بصیرت‌افزایی امت اسلامی داشته و دارند و همچنان مورد اعتماد مردم هستند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه به طور قطع شهدا با نثار خون پاک خود در ایجاد وحدت حول محور جبهه مقاومت بسیار موثر هستند، افزود: شهدا نقش بسیاری در ایجاد وحدت دارد و اکثر شهدا نیز در وصیت‌نامه‌های خود دعوت به وحدت در سایه ولایت فقیه کردند.

 امام جمعه فردوس اظهار کرد: وصایای شهدا که امام راحل نیز توصیه به مطالعه آن می‌کردند در حفظ وحدت اسلامی زبان‌زد است.

وی با بیان اینکه نقش شهدا در ماندگاری انقلاب اسلامی و پویایی نظام اسلامی بسیار موثر بوده است، گفت: ارتش و سپاه و بسیج توانستند خطر براندازی نظام اسلامی را از بین ببرند و ملت ایران را در آستانه چهلمین سال انقلاب قرار دهند.

فداکاری های شهدا تبیین شود

امام جمعه سرایان هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند اظهار داشت: باید شهدا در کشور شناسانده شوند چرا که بسیاری از جوانان از شهدا اطلاعات کمتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد نجمی‌پور تجلیل از شهدا را یکی از وظایف همگانی دانست و گفت: فداکاری ها و ایثارگری های شهدا باید تبیین شود تا جوانان با شهدا در کشور آشنا شوند.

وی افزود: شهدا با انگیزه جهاد و دفاع از اسلام فداکاری کردند و پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا رقم خورد و باید قدر شهدا را بدانیم.

حجت الاسلام نجمی پور تصریح کرد: متاسفانه برخی در کشور نسبت به شهدا کم لطفی می کنند و قصد دارند جایگاه رفیع شهدا را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه ثابت قدم ماندن در پای آرمان های امام راحل و ایستادگی در مقابل استکبار یکی از پیام های شهدا بوده است، ادامه داد: جنگ سخت دشمنان تبدیل به جنگ نرم شده است و این جنگ، ولایت و عقیده و ایمان انسان ها را هدف قرار داده است.

شهید بصیری پور باعث وحدت بیشتر مردم شد

امام جمعه سرایان با بیان اینکه شهادت لیاقت می خواهد که نصیب هر کسی نمی شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کردند.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه شهید بصیری پور اتحاد خوبی را در میان مردم استان ایجاد کرد، اظهار کرد: امروز میان مسؤولان شکاف طبقاتی وجود دارد، نباید به استکبارجهانی لبخند زد زیرا لبخند زدن به استکبار جواب نمی‌دهد و جواب موشک آن ها را باید با موشک داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شده است، افزود: مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد که باید در مقابل این مشکلات مطالبه گری کنند و قوای سه گانه نیز پاسخگوی اتفاقاتی باشند که میان مردم و مسؤولان فاصله انداخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha