پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) جويبار

حوزه/ در کرسی آزاداندیشی مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبارآسیب های اشتغال زنان با تاکید بر رسالت خانواده بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم کبری مدانلو در کرسی  آزاداندیشی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جویبار، با ارائه بحث «آسیب های اشتغال زنان با تاکید بر رسالت خانواده» با اشاره به وظیفه اصلی زن حفظ خانواده است، گفت: اسلام هیچ ممنوعیتی برای اشتغال زنان قائل نشده و زنان در صدر اسلام به ریسندگی، خیاطی، عطرفروشی  و ... مشغول بودند، اما در عین حال هیچ توصیه و تشویقی نیز  به کار بیرون از منزل نشده است، لذا اسلام با اشتغال خانگی زن موافق است .

وی افزود: به استثنای بعضی از شغل ها که به حضور زنان نیاز دارد، در اکثر موارد آسیب های اشتغال زنان بیش از فواید آن است که از جمله آن می توان غفلت از نیازهای فرزندان، انتقال خستگی و دغدغه های محیط کار به خانه، بی میلی به فرزند آوری، کمرنگ شدن جایگاه شوهر و پدر نزد همسر و فرزند، بیکاری مردان، کاهش میل به ازدواج در جوانان، و ... را برشمرد.

در ادامه، سمانه بازیانی منتقد این بحث، اظهار کرد: علل گرایش زنان به کار بیرون از منزل تمایل خانم ها به اجتماعی شدن، بی سرپرست یا بد سرپرست بودن، عدم کفاف حقوق مرد، رضای خدا و اصلاح فرهنگ جامعه، استقلال اقتصادی بوده و برخی از زنان ناچارند بیرون از منزل  کار کرده و معیشت خانواده را تامین نمایند.  

خانم زهراپور، استاد داور این کرسی نیز با بیان تاریخچه اشتغال زنان در غرب، به جمع بندی مطالب پرداخت و بیان کرد: اسلام مخالفتی با اشتغال زنان ندارد، اما دو معیار برای اشتغال بانوان وجود دارد که اول جایی که خود زن نیاز به شغل دارد مثل بانوان بدسرپرست یا بی سرپرست و دوم در قسمتی که جامعه نیاز به اشتغال زن دارد مثل پزشک زن و پرستار و معلم که این امر ضروری است.

وی طلاب را جزء بانوانی دانست که نیاز به اشتغال آنها وجود دارد،  تصریح کرد: وظیفه طلاب تنها تحصیل علوم دینی نیستف بلکه یکی از رسالت های مهم خواهران طلبه تبلیغ و توسعه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خصوص در جمع بانوان است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha