پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ طلاب باید در سخنرانی‌ها و منبر مساجد مردم را نسبت به منکرات آگاه کرده و خود الگویی حقیقی مردم باشند، تا مردم حرف آن‌ها را پذیرفته و از منکرات دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام جواد(ع) نیشابور، با اشاره به اهمیت و جایگاه علما در پیشگاه خدای متعال، گفتند: استعدادهای انسان نیازمند به پرورش و آموزش داشته و باید با تحصیل علم در نوجوانی و جوانی خود را به جایگاه تقرب به خداوند رساند.

معظم له انجام امربه‌معروف را با در نظر گرفتن همه شرایط از دیگر الزامات منش طلبگی معرفی کردند و خاطر نشان ساختند: قبل از هر امربه‌معروفی باید خود عمل کنند آن باشیم و نمی‌توانیم بدون عمل مردم را مجبور به انجام کاری کنیم و این نیازمند تهذیب نفس در دوران طلبگی و نوجوانی و جوانی است.

ایشان منبر را جایگاه نهی مردم از منکرات عنوان کردند و گفتند: طلاب باید در سخنرانی‌ها و منبر مساجد مردم را نسبت به منکرات آگاه کرده و خود الگویی حقیقی مردم باشند تا مردم حرف آن‌ها را پذیرفته و از منکرات دوری کنند.

معظم له دعوت مردم را به برپایی نماز جماعت یکی از الزامات برنامه‌های طلاب عنوان کردند و ابراز داشتند: طلاب علوم دینی نباید نمازی را فردی بخوانند و با حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت و دعوت مردم برای حضور در نماز جماعت باید در اشاعه این فرهنگی دینی در جامعه پیش‌قدم باشند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اهمیت پرداخت زکات بیان کردند: زکات تسویه کننده مال و جان از ناپاکی‌ها بوده و شامل همه اموال  شده و باید به آن به‌عنوان حق‌الناس نگاه شود، طلاب علوم دینی با پرداخت زکات و دعوت مردم به انجام این فریضه مهم دینی – اجتماعی باید در پالایش جامعه نقش مهمی داشته باشند.

ایشان با ابراز ناخرسندی از توجه بیش‌ازاندازه جوانان و نوجوانان به سرگرمی‌های بی‌نتیجه، خاطرنشان کردند: دوران نوجوانی و جوانانی بهترین زمان برای کسب علم و دانش بوده و باید بیشترین بهره را از این دوران ببرید، کسانی که وارد راه طلبگی می‌شوند باید بیشتر از دیگران به این موضوع اهمیت داده و بدانند رسیدن به جایگاه مرجعیت نیازمند تلاش و تحصیل علم شبانه‌روزی است.

ایشان راه طلبگی را راه انبیا و اولیایی خداوند معرفی کردند و افزودند: کسانی که می‌خواهند وارد این راه شوند، باید بدانند این مسیر راه سخت و پرمشقتی است و نیازمند تلاش شبانه‌روزی بوده و باید از تعلقات دنیوی خود بگذرند تا به موفقیت برسند.

 

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha