سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه بهشهر

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که صحيفه سجاديه منظومه‌اي غني از معارف والاي الهي است، گفت: صحیفه سجادیه اثری گرانبها و میراث جاویدان نبوت و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی این شهرستان، با تبریک ماه شعبان و ولادت با سعادت حضرت زین العابدین(ع) گفت: صحيفه سجاديه منظومه‌اي غني از معارف والاي الهي است.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که صحيفه سجاديه منظومه‌اي غني از معارف والاي الهي است، افزود: صحیفه سجادیه اثری گرانبها و میراث جاویدان نبوت و اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: این اثر معنوی و ارزشمند امام سجاد(ع) از نگاه معرفتي و عرفان اصيل اسلامي به عنوان منبعي عظيم و سرشار شناخته شده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که اين بينش عميق امام سجاد(ع) در مجموعه ارزشمند صحيفه سجاديه جمع آوری شده است، افزود: امام سجاد(ع) در دوران امامت خود راه هايي نظير تريبت، بخشش، علم، عرفان و ايثار را به انسان ها در کتاب صحيفه سجاديه يادآور شده است.

حجت الاسلام جباری امام سجاد(ع) را احياگر ارزش هاي اسلام و مذهب تشيع دانست و گفت: دوره اي كه امام سجاد(ع) در آن زندگي مي كرد دوراني بود كه همه ارزش هاي ديني دستخوش تحريف و تغيير شده بود و امام(ع) آن را احيا كرد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری مناسب از ماه شعبان تأکید کرد و افزود: ماه شعبان، ماه آماده شدن و ماه ورود به ماه مبارک رمضان است. 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که همه انسان ها در ماه رمضان به میهمانی خدا دعوت می شوند، ادامه داد: اگر کسی بخواهد از این دعوت الهی به نحو احسن استفاده کند باید فرصت ماهِ شعبان را غنیمت بشمارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که انسان های خوب مورد لطف ویژه ذات مقدس پروردگار عالم قرار می گیرند، گفت: در روایت آمده اگر خدا بخواهد به بنده ای خیر عطا کند سه معیار و شاخصه را به او نشان می دهد که نخستین معیار این است دنیا را در دین او کوچک نشان می دهد و این بنده دنیامداری و وابستگی به دنیا را قبول نمی کند  و این انسان ها راحت تر زندگی می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در شناخت دین آنطور که باید دین شناس باشیم نیستیم، تصریح کرد: همه عظمت امام حسین(ع) این بود که می فرمود ما دین شناس هستیم و میان دین داری و دین شناسی تفاوت وجود دارد چون معاویه دین داشت اما دین شناس نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مردم را متوجه کرد تا به فکر حمایت از کالاهای داخلی باشند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که برای تحقق شعارسال باید آسیب شناسی کرد، ادامه داد: باید کالاهایی که بی رویه وارد کشور می شود را شناسایی کنیم و از واردات بی رویه خودداری شود. به خصوص اجناسی که در داخل تولید می شوند.

وی یکی از آسیب های مهم کشور را موضوع قاچاق کالا عنوان کرد و با بیان این که  جلوگیری از قاچاق کالا و مبارزه جدی با قاچاق کالا باید مدنظر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: متولیان این بخش باید در سال جدید با جدیت و اقتدار بیشتری این مسأله را دبنال کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حمایت از تولید کننده داخلی درهمه سطوح تأکید کرد و گفت: اگر حمایت های لازم از تولید کننده بومی شود به طور حتم شاهد رونق اقتصاد کشورمان خواهیم بود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که واردات بی رویه به کشور راه حل تولید در کشور نیست، تصریح کرد: دولت به جای واردات باید تلاش کند صنایع داخلی را احیاء کند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که متأسفانه برخی ها در کشور همواره نسبت به سخنان مهم مقام معظم رهبری برخورد شعاری می کنند، خاطرنشان کرد: همه بخش های کشور باید تلاش کنند تا حمایت و خرید کالای ایرانی به یک فرهنگ ملی در کشورمان تبدیل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha