شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله مهمان نواز

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مرحوم آیت الله مهمان نواز پشتوانه بزرگ و معنوی انقلاب و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام محمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن عرض تسلیت ارتحال آیت الله مهمان نواز اظهار داشت: مرحوم آیت الله مهمان نواز پشتوانه بزرگ و معنوی انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی افزود: شخصیت‌های معنوی همانند مرحوم آیت‌الله مهمان نواز که همواره پشتوانه نظام و انقلاب هستند، زمانی که از دست می‌روند، ناخودآگاه شکافی حاصل می‌شود که جبران‌ ناپذیر است.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به خدمات ارزنده این عالم فقید گفت: آیت الله مهمان نواز نماینده چهار دوره مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و همچنین 32 سال به عنوان امام جمعه بجنورد فعالیت داشتند.

وی با اشاره به این که آیت الله مهمان نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در این استان نقش پررنگ و برجسته ای را داشتند، اظهار داشت: ایشان در مدیریت انقلاب برای پیروزی انقلاب اسلامی در دوران انقلاب در خراسان شمالی نقش برجسته ای را داشته و به خوبی توانستند در آن زمان جریانات را مدیریت و تصمیم گیری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این عالم فقید در تمامی برنامه های فرهنگی و سیاسی حضوری پرشور داشته و فعالیت ایشان حتی تا چندی پیش ادامه داشت.

وی با بیان این که کشور ایران نیاز به وجود چنین عالمان معنوی و عرفانی دارد،‌ اظهارداشت: طی سالیان اخیر کشور ما در اندوه عالمان بزرگواری نشسته اس و رحلت آیت‌الله مهمان نواز باعث شد رخنه‌ای دیگر در اسلام ایجاد شود.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: از مردم قدرشناس خراسان شمالی دعوت می شود در مراسم تشییع این عالم ربانی، ساعت 9 صبح روز سه شنبه در مسجد انقلاب حضور به هم رسانند.

گفتنی است، آیت الله حبیب الله مهمان نواز که از چندی پیش، به علت بیماری و کسالت و کهولت سن مورد مداوا قرار می گرفتند، ظهر روز گذشته در سن 92 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha