جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضور شخصیت‌ها و مسئولان خراسان شمالی در بیت آیت‌الله مهمان‌نواز

مسئولان و شخصیت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی، نظامی و اقشار مختلف مردم استان خراسان شمالی، برای عرض تسلیت، در بیت آیت‌الله مهمان‌نواز نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، مسئولان و شخصیت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم استان خراسان شمالی جهت عرض تسلیت در بیت آیت‌الله مهمان‌نواز نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری حضور یافتند.

آیت الله مهمان نواز استوانه وحدت و همدلی در خراسان شمالی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جمع خبرنگاران حاضر در بیت مرحوم آیت الله مهمان نواز گفت: شخصیت بی‌نظیر آیت‌الله مهمان نواز استوانه وحدت و همدلی در این خطه بود و قطعا فقدان ایشان ضایعه‌ای برای خراسان شمالی و ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی با تسلیت عروج ملکوتی نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و علمای بلاد اسلامی تسلیت گفت.

زندگی آیت الله مهمان نواز نماد سبک زندگی اسلامی بود

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: زندگی زاهدانه آیت الله مهمان نواز نماد سبک زندگی اسلامی بود.

محمود ثمینی ضمن تسلیت به مردم شریف استان خراسان شمالی که در سوگ ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز هستند اظهار داشت:‌ ایشان روحانی آگاه و خدومی بودند و در تمام صحنه‌های انقلاب وظیفه پرچم داری و خط دهی به جوانان انقلابی را به نحو احسن انجام می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله مهمان نواز زندگی ساده و بی حاشیه داشتند افزود: سبک زندگی ایشان معنای واقعی زندگی ساده و طلبگی بود، ایشان در عمل نشان دادند که مسئولان در نظام اسلامی باید به دور از آلایش‌ها و تجمل گرایی‌ها باشند.

ثمینی تصریح کرد: روشنگری‌ها و راهنمایی این عالم فقید و بزرگوار در اتفاقات و حوادثی که برای انقلاب پیش می‌آمد باعث هدایت افراد بسیاری، از لغزش‌ها و اشتباهات بود.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و معنوی آیت الله مهمان نواز در خراسان شمالی گفت:‌ خدمات این عالم برجسته در مسائل فرهنگی و معنوی و همچنین فعالیت‌های زیاد اجتماعی بسیار برجسته و از چشم هیچ کس پوشیده نیست.

فرماندار شهرستان بجنورد با بیان اینکه استان خراسان شمالی پدر معنوی خود را از دست داد، اظهار داشت: آیت الله مهمان نواز در تمامی جبهه ها و جریان های انقلابی حضور داشتند و آرمان های انقلاب را برای تمامی جوانان فرهنگ سازی می کردند که خدمات خوبی را به حوزه های علمیه و دانشگاه ها ارائه دادند.

وی افزود: این عالم فقید سالیان سال امام جمعه شهرستان بجنورد بودند که مردم از خطبه ها و سخنانشان استفاده می کردند و واقعا پدری معنوی برای همگان بودند.

فرماندار بجنورد خاطرنشان کرد: آیت الله مهمان نواز در تمامی جلسات با آرامش حضور پیدا می کردند و فردی بسیار آرام بودند و همانند یک طلبه زندگی می کردند.

مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به خراسان شمالی با تحسین خدمات آیت‌الله مهمان نواز٬ وجود وی را برکتی برای ان منطقه توصیف کردند.

روح بلند و ملکوتی آیت‌الله مهمان نواز ظهر امروز پس از تحمل ماه‌ها بیماری در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد به دیار باقی و ملکوت اعلی شتافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha