جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سمینار مسئولیت ادیان در برابر صلح و عدالت جهانی

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: بی شک تحقق صلح و عدالت در گستره جهانی ، تلاش همه مومنان ادیان الهی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین زارعی، یکشنبه شب طی سخنانی در سمینار علمی مسئولیت ادیان در برابر صلح و عدالت جهانی که در سالن شهید عارف حسینی مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ما باید برای تحقق صلح و عدالت جهانی از همفکری و تعامل فکری و اندیشه ای بزرگان ادیان بر اساس مبانی دینی بهره ببریم و این گونه جلسات هم اندیشی و مباحثه را قدر بدانیم.

وی افزود: طبیعی است که دشمنان دین و عدالت یعنی مشرکان، کافران و صاحبان اندیشه باطل و قدرت طلبان زورگو و مستکبر در برابر صلح و عدالت واکنش سرسختانه ای نشان می دهند و همین مساله تلاش در مسیر تحقق صلح و عدالت را برای مومنان ادیان الهی در مواجهه با قدرت باطل سخت می کند اما نباید از تلاش ها در این زمینه کاست.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: مسلم است که صاحبان قدرت و جریان باطل بر اساس هوای نفسانی خود کار می کنند و حال آن که برای تحقق عدل و صلح باید از هواپرستی و دنیاگرایی دست برداشت که این مساله بر اساس قرآن کریم همانا اشاره به زهد واقعی دارد.

وی همچنین گفت: صداقت و جوانمردی، راست کرداری و حق محوری و پرهیز از افراط و تفریط و گرایش به باطل لازم است برای این که ما در مسیر صلح و عدالت در گستره جهانی موفق باشیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha