جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ائمه جمعه استان خراسان شمالی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه سابق بجنورد اعلام کردند:آیت‌الله مهمان‌نواز عالمی بزرگ و مجاهدی انقلابی بود.

تنی چند از ائمه جمعه استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اعلام کردند: ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز باعث بسی تأسف گردید، آن شخصیت عالی‌قدر در طول دوران انقلاب یار با وفای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با اخلاص و ایثار مجاهدت نموده و عالمی بزرگ بودند.

آیت‌الله مهمان‌نواز مجاهدی خستگی‌ناپذیر در عرصه علم و عمل

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شهرستان شیروان هم گفت: آیت‌الله مهمان‌نواز عالمی برجسته و مجاهدی خستگی‌ناپذیر در عرصه علم و عمل بودند.

وی افزود: آیت‌الله مهمان‌نواز مبارزی آگاه و شجاع بود که با روحیه جهادی به مبارزه با ظلم و ستم طاغوت زمان پرداخت و تا پیروزی انقلاب اسلامی نیز به مبارزات خود ادامه دادند.

امام‌جمعه شیروان خاطرنشان کرد: همچنین آیت‌الله مهمان‌نواز عالمی برجسته در عرصه علم و عمل بودند و شاگردان زیادی را در حوزه علمیه استان تربیت کردند.

مجاهد خستگی‌ناپذیری و یار دیرین انقلاب

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه شهرستان اسفراین با بیان اینکه آیت‌الله مهمان‌نواز مجاهدی خستگی‌ناپذیری و یار دیرین انقلاب بود، گفت: فقدان آن عالم ربانی ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان خراسان شمالی است.

وی افزود: آیت‌الله مهمان‌نواز از شخصیت‌های برجسته استان خراسان شمالی و از مبارزین با رژیم پهلوی و مجاهدی خستگی‌ناپذیر برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که عمر پربرکتش را در راه اعتلای دین مبین اسلام و نشر معارف دینی و قرآنی سپری کرد.

امام‌جمعه اسفراین تصریح کرد: حضرت آیت‌الله مهمان‌نواز در به ثمر رساندن حرکت عظیم و تاریخی انقلاب نقش مؤثری داشت و در بعد از انقلاب نیز در جایگاه‌های اصلی نظام به‌ویژه در سنگر امامت جمعه منشأ خدمات بی‌بدیلی بودند.

مدافع و پشتیبان نظام و ولایت‌فقیه

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام‌جمعه شهرستان جاجرم نیز گفت: آیت‌الله مهمان‌نواز مدافع و پشتیبان نظام اسلامی و ولایت‌فقیه بود.

وی اظهار داشت: آیت‌الله مهمان‌نواز طی 92 سال عمر خود همواره پشتیبان و مدافع انقلاب، نظام اسلامی و ولایت‌فقیه بودند و هیچ‌گاه دست از مبارزه علیه دشمنان نظام  و انقلاب برنداشتند.

امام‌جمعه جاجرم خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز از خانواده اصیلی بود که با تحمل سختی‌های فراوان در دوران گذشته با شجاعت در مقابل رژیم ایستاد و از ولایت و امامت دفاع کرد و پس از انقلاب هم در عرصه‌های مختلف به خدمت پرداخت.

عالم متقی و فقیه مبارز

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام‌جمعه شهرستان مانه و سملقان نیز گفت: آیت‌الله مهمان‌نواز عالمی متقی و فقیهی مبارز بود.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های دینی و علمی سرمایه‌های نظام هستند افزود: آیت‌الله مهمان‌نواز در حمایت از نظام اسلامی، انقلاب و ولایت برای استان خراسان شمالی و کشور ایران شخصیتی برجسته و ارزشمند بود.

امام‌جمعه شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: آیت‌الله مهمان‌نواز  عالمی متقی، فقیهی مبارز و شخصیتی خدوم در حوزه‌های علمیه بود که آثار و خدمات علمی و عملی‌اش، سهمی به سزا در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و بسط اخلاق و معنویت دینی داشته و دارد.

 پشتیبان امام(ره) و رهبری

حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی امام‌جمعه شهرستان مرزی راز و جرگلان هم گفت: آیت‌الله مهمان نواز در طول عمر خود همواره پشتیبان امام و رهبری و انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهمان‌نواز عالمی با فضیلت، فقیهی بابصیرت و فرزانه ‏ای مجاهد بود، اظهار داشت: آن عالم بزرگوار، از استوانه‌های بزرگ علمی بودند که سالیان متمادی عمر پربرکت خود را در ترویج و نشر شریعت و تربیت فضلا، علما و طلاب گذراند و با اخلاق کریمه‌ و فضایل و مکارم اسلامی، مربی بزرگ برای تشنگان معنویت و استاد جلیل القدر برای حوزه‌های علمیه بودند.

گفتنی است، آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان پدر معنوی استان پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن 92 سالگی در دوم اردیبهشت دعوت حق را لبیک گفت.

روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha