پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زلزله کوهبنان

حوزه/ امام جمعه کوهبنان در رابطه با زلزله روز گذشته این شهرستان گفت: روز گذشته نزدیک به ساعت ۰۰:۳۰ بامداد اولین زلزله در سال جدید با قدرت چهار ریشتر شهرستان کوهبنان را لرزاند. دو زلزله دیگر، یکی عصر روز گذشته و به قدرتی قریب به چهار ریشتر و یکی دیگر ساعت چهار صبح امروز با قدرتی نزدیک به سه ریشتر کوهبنان را لرزاند.

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با زلزله روز و شب گذشته این شهرستان، گفت: روز گذشته نزدیک به ساعت 00:30 بامداد اولین زلزله در سال جدید با قدرت چهار ریشتر شهرستان کوهبنان را لرزاند که باعث ایجاد ترس و وحشت دوباره در میان مردم شد. متاسفانه وقوع زلزله جدید بر روحیه مردم کوهبنان که همچنان درگیر آسیبهای زلزله سیم آذر سال گذشته هستند تاثیر بدی گذاشته است که وقوع زلزلههای بعدی در این دو روز این مسئله را تشدید کرده است.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: بعد از زلزله اول دو زلزله دیگر، یکی عصر روز گذشته و به قدرتی قریب به چهار ریشتر، و یکی دیگر در ساعت چهار صبح امروز با قدرتی نزدیک به سه ریشتر کوهبنان را لرزاند.

حجت الاسلام جعفری در رابطه با میزان خسارت زلزلههای اخیر افزود: خوشبختانه این زلزلهها نیز مانند زلزلههای سال گذشته تلفات جانی نداشته، اما موجب خرابیهای جدید و مشکلات جدیدی شده است اما به دلیل آنکه از زلزله سال گذشته هنوز زمان زیادی نگذشته است و تیمهای امدادی و برنامهریز در منطقه حضور داشتند بعد از وقوع زلزلههای این دو روز، برنامههای امداد رسانی طبق روال قبل انجام پذیرفت و مشکلی از این بابت در منطقه به وجود نیامد.

وی ادامه داد: در زلزله سال گذشته گروههای مختلف مسئولین، روحانیون، سپاه و گروههای جهادی در مناطق زلزلهزده حاضر شدند و کارهای زیادی انجام پذیرفت. در این مدت نزدیک به هفتصد کانکس به مردم زلزله زده تحویل داده شد که این مورد عمدتا توسط خیرین صورت پذیرفت. در کنار آن فعالیت گروههای جهادی و روحانیون بسیار موثر بوده است. مسوولین نیز زحمات زیادی کشیدهاند و اقداماتی چون آوار برداری و اعطای وام را صورت دادهاند.

امام جمعه شهرستان کوهبنان از سرعت پایین و نبود مدیریت جهادی در رفع مشکلات مردم زلزله زده انتقاد کرد و گفت: البته هرچند اقدامات صورت گرفته اقداماتی مناسب بوده، اما توجه داشته باشید که زلزله شهر را یک شبه تخریب کرده است، ولی سرعت عمل مسئولین در بازسازی آن بسیار پایین بوده است. آنچه توقع میرفت این بوده است که مدیریت جهادی و شبانه روزی انجام گیرد اما در عمل چنین نشده است. البته دور از انصاف هم نباید سخن گفت و در برخی موارد مانند آوار برداری، مردم زلزله زده به علت سرمای هوا همکاری مناسبی با مسوولین نداشتهاند و این کار تا به حال به طول انجامیده است.

وی توجه به آسیب دیدگان زلزله روز گذشته را از وظایف مسئولین دانست و افزود: مسالهای که مسئولین باید توجه داشته باشند آسیبهای پیش آمده در زلزله اخیر است که در این زلزله خیلی از منازل که در زلزلههای پیش آسیب ندیده بودند دچار آسیب جدی شدهاند و نیاز است مسوولین علاوه بر سرعت بخشی در رفع مشکلات قبلی، اقدام به شناسایی افراد آسیب دیده در زلزله روز گذشته کنند و نسبت به رفع نیازهای آنان برنامهریزی انجام دهند.

حجت الاسلام جعفری در پایان به بی توجهی برخی مسوولین نسبت به وضعیت مساجد در زلزلههای پیش آمده اشاره کرد و گفت: در زلزلههای پیش آمده برخی از مساجد شهرستان دچار آسیبهای جدی شدهاند که از جمله آنها می توان به مسجد جامع کوهبنان و مسجد جامعه روستای گور اشاره کرد که نیاز به بازسازی دارند. اما متاسفانه نسبت به این امر توجهی نشده است و در رابطه با بازسازی این مساجد طرحی وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha