جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن انصاری نیا سمنان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان گفت: اولین دبیرخانه کمیته کرسی‌های آزاداندیشی و اولین دبیرخانه انجمن‌های علمی در حوزه‌های علمیه استانی، به‌صورت رسمی در حوزه علمیه استان سمنان راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، از ارسال 393 اثر از آثار طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان به دبیرخانه علامه حلی استانی جهت شرکت در دهمین جشنواره علامه حلی به صورت ملی خبر داد که 298 اثر برای حوزه علمیه برادران و 95 اثر برای حوزه علمیه خواهران بوده است.

وی همچنین از مشارکت 91% از طلاب واجد شرایط مدارس علمیه استان در تکالیف پژوهشی درسی خبر داد که این مشارکت سبب شده است تا حوزه علمیه استان سمنان ازجمله حوزه‌هایی باشد که در صدر قرار بگیرد.

دبیر دبیرخانه کمیته کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه استان سمنان گفت: اولین کمیته کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه استانی به‌صورت رسمی، در حوزه علمیه استان سمنان راه‌اندازی شده است و کمیته استانی آن به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد در هفته اول اردیبهشت 97 شروع به فعالیت نموده است.

حجت‌الاسلام انصاری نیا در اهمیت این موضوع تصریح کرد: منظور از کرسی‌های آزاداندیشی، ایجاد فضایی مناسب در محیط‌های علمی است آن‌هم بر پایه استدلال و منطق که بستر لازم را برای طرح اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مختلف فراهم نموده و قدرت استدلال، اندیشه، تفکر و تحلیل را در اختیار افراد قرار می‌دهد و در بالندگی و پویایی فضای جامعه و مقابله با توطئه‌های دشمنان نقش مؤثری دارد و همین امر، دلیل تأکید و پافشاری مقام معظم رهبری بر تشکیل و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی است.

دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه استان سمنان خاطرنشان کرد: اولین دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه استانی نیز به‌صورت رسمی، در حوزه علمیه استان سمنان راه‌اندازی خواهد شد که در دبیرخانه آن 5 نفر از فضلای استان به‌عنوان رؤسای انجمن‌ها عضویت داشته و در زیرمجموعه این دبیرخانه، 5 انجمن علمی با عضویت 45 نفر از فضلای حوزوی قرار دارند که شامل انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی، انجمن علمی اصول فقه، انجمن علمی کلام اسلامی، انجمن علمی قرآن‌پژوهی و انجمن علمی اخلاق اسلامی است.

وی افزود: رسالت انجمن‌های علمی، رصد نیازهای تئوریک جامعه، نظام و حوزه‌های علمیه و تلاش جهت پاسخگویی به این نیازها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha