جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اینکه رسالت‌ حوزه‌های علمیه تربیت طلاب برای اثرگذاری اجتماعی است، عنوان کرد: اثرگذاری طلاب در اجتماع هیچ ارتباط و وابستگی به اشتغال در سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با جمعی از بانوان طلبه اصفهانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شعبان ماهی سراسر شادی و شادمانی است و هیچ وفات و شهادتی در آن اتفاق نیفتاده است؛ طلاب باید از فرصت معنوی این ماه برای ارتقای معنویت و نورانیت خود استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با تاکید بر لزوم انس طلاب با کتاب صحیفه سجادیه، گفت: صحیفه سجادیه کتاب بسیار ارزشمندی است که از افتخارات شیعه محسوب می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال دعای مکارم‌الاخلاق در این کتاب دربردارنده بسیاری از نکات اخلاقی است که در سعادت ما بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ارتباط شما با خداوند متعال باید برای بیش از هر چیز دیگری برای شما اهمیت داشته باشد، اظهار کرد: بانوان به دلیل عواطف و احساسات درونشان می‌توانند در مسائل معنوی رشد زیادی داشته باشند؛ به عقیده برخی از استادان بزرگ اخلاق بانوان بیشترین آمادگی را برای رشد معنوی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور افزود: خداوند متعال در حضرت مریم(س) را فردی اهل مناجات، زاهده و اهل ارتباط باخدا معرفی می‌کند؛ افتخار حوزه‌های علمیه خواهران نیز تربیت بانوانی زاهده و باتقوا بوده و افتخار ما نیز خدمت به این‌چنین بانوانی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور خطاب به خواهران طلبه گفت: شما با حضور در راه طلبگی و در مسیر حضرت زهرا(س) هستید و مورد لطف خداوند متعال قرارگرفته‌اید؛ شما باید به‌گونه‌ای در ابعاد مختلف پیشرفت کنید و بدرخشید که آرزوی همه مردم این باشد که فرزندانی مانند شما داشته باشند.

وی تأکید کرد: طلاب خواهر از نظر اخلاقی و اجتماعی باید رفتار مناسبی داشته و در ارتباط‌‌گیری و نشاط جمعی عملکرد مناسبی داشته باشند؛ توجه به شادابی و نشاط امر بسیار مهمی است که در آینده تأثیر خود را خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور بابیان اینکه بانوان طلبه اگر شاداب نباشند در بخشی از رسالت‌های دینی خود موفق نبوده‌اند، اظهار کرد: مومن کسی است که چهره‌ای خندان و شاداب داشته باشد؛ شما باید به همه نشان بدهید که در فضای مذهبی نیز می‌توان شاداب بود و به تصورات غلط در رابطه بااینکه افراد مذهبی شاد و بانشاط نیستند پایان دهید و این بزرگ‌ترین رسالت شما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید به‌گونه‌ای باشد که ایران را دومین کشور ازنظر افسردگی معرفی کنند، عنوان کرد: شما خواهران طلبه کسانی هستید که می‌توانید در طراحی شادابی دینی موفق باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه حوزه مکانی تنها برای تربیت فردی نیست، خاطرنشان کرد:‌ رسالت حوزه‌های علمیه تربیت افرادی برای اثرگذاری در اجتماع است؛ یعنی تربیت فردی طلاب در حوزه‌های علمیه زمینه‌ای برای تربیت دینی جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اینکه رسالت‌ حوزه‌های علمیه تربیت طلاب برای اثرگذاری اجتماعی است، عنوان کرد: اثرگذاری طلاب در اجتماع هیچ ارتباط و وابستگی به اشتغال در سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها ندارد.

وی ادامه داد: شما برای اثر‌گذاری اجتماعی باید برای محیط افراد خود ازجمله خانواده، دوستان و خاندان خود برنامه‌ریزی دینی داشته باشید و از فرصت‌ها برای تبلیغ دین استفاده کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور بابیان اینکه شما خواهران طلبه وظیفه رهبری امر تربیت دینی بانوان جامعه را بر عهده‌دارید، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران بناشده است تا در این مکان مقدس، افرادی برای رهبری تربیت دینی بانوان تربیت شوند.

وی با تأکید بر اینکه اشتغال در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی برای طلاب به معنای موفقیت در فعالیت‌های خود نیست، اظهار کرد: به عقیده بنده طلاب و علما و فضلایی که از این خود را به این امور مشغول نکرده‌ و زمان آزادتری داشتند، در عرصه فعالیت‌های دینی بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور بابیان اینکه ژست اشتغال نباید روح طلبگی را در خواهران طلبه بشکند، عنوان کرد: اشتغال در فضاهای اداری و رسمی نباید موجب شود تا طلاب راه و هدف اصلی خود را فراموش کنند؛ طلاب باید آزاده باشند و خود را در بند نظام‌های اداری قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی در حوزه علمیه موجب شد تا اشکالاتی در نظام حوزه ایجاد شود، گفت: در نظام سنتی حوزه وضعیت علمی بهتری وجود داشت، در نظام سنتی پایه‌های بالاتر باید به‌گونه‌ای ازنظر علمی قوی باشند که بتوانند پایه‌های سطوح پایین‌تر را تدریس کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: متأسفانه امروزه دیگر نظام حوزه‌های علمیه مدرسه‌محور نیست و بخش عظیمی از ظرفیت‌ها و بودجه‌ها در سطوح بالای مراکز مصرف می‌شوند و به مدارس علمیه بودجه قابل توجهی نمی‌رسد؛ ما به دنبال این هستیم تا این روند را تغیر داده و دوباره مدرسه‌محوری را مبنای عملکرد خود قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: بودجه حوزه‌های علمیه خواهران به‌جای اینکه در تهران و مراکز بالادستی مصرف شود، باید در مدارس علمیه هزینه شود؛ بخش اعظم بودجه مرکز حوزه‌های علمیه باید در مدارس علمیه خواهران و در راه پیشرفت طلاب خواهر هزینه شود‌.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha