جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجیب الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان

حوزه/ وزیر تحصیلات عالی افغانستان، کیفیت علمی دانش آموختگان افغانستانی دانشگاه های ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه جامعه المصطفی از جایگاه خوبی در افغانستان برخوردار است و این آمادگی وجود دارد که همکاری ها برای افزایش کمّی و کیفی فعالیت های این دانشگاه صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از تهران، نجیب الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان، در دیدار آیت الله اعرافی، در جامعه المصطفی- واحد تهران، با ابراز خرسندی از حضور موثر جامعه المصطفی در عرصه آموزش عالی جمهوری اسلامی افغانستان، ابراز داشت: راه اندازی دانشگاه ها نیازمند رعایت استانداردها و معیارهای بین المللی است که متاسفانه برخی از دانشگاه های خصوصی در افغانستان از آن برخوردار نیستند.

وی سفر به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی را بسیار سودمند دانست و ابراز داشت: ما از سرمایه گذاری علمی دانشگاه های بین المللی در افغانستان استقبال می کنیم، به شرط آن که این دانشگاه ها از شاخص های کافی برخوردار باشند، البته هم اکنون بیش از 131 دانشگاه خصوصی در افغانستان تأسیس شده اند که بسیاری از آنها فاقد حداقل امکانات هستند.

آقای خواجه عمری با اشاره به تقاضای فراوان دانشگاه های افغانستان برای تاسیس واحد، راه اندازی رشته و... ابراز داشت: در حال حاضر دانشگاه های فعال در افغانستان توسط وزارت تحصیلات عالی در حال ارزیابی هستند و در آینده، تنها به دانشگاه هایی که دارای معیارهای لازم باشند، مجوز توسعه فعالیت های علمی داده خواهد شد. 

وی با اشاره به نیاز افغانستان به راه اندازی رشته های تجربی و مهندسی در کنار رشته های علوم انسانی موجود، اذعان داشت: دانشگاهای ایرانی فعال در افغانستان، نسبت به سایر دانشگاه ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند؛ اما تلاش ما این است که سطح کیفی دانشگاه ها که برخی از آنها تنها با اهداف تجاری راه اندازی شده اند، ارتقای اساسی یابد.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان، کیفیت علمی دانش آموختگان افغانستانی دانشگاه های ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه جامعه المصطفی از جایگاه خوبی در افغانستان برخوردار است و این آمادگی وجود دارد که همکاری ها برای افزایش کمّی و کیفی فعالیت های این دانشگاه صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین نماینده جامعه المصطفی در افغانستان، ضمن بیان توضیحاتی درباره فعالیت های این نمایندگی، ابراز داشت: دانشگاه المصطفی در کابل از کیفیت مطلوبی برخوردار است و جامعه المصطفی از ارزیابی کیفی واحدهای دانشگاهی خود در افغانستان استقبال می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: فعالیت های نمایندگی المصطفی بر اساس نیازها و تقاضاهای علمی موجود در افغانستان طراحی شده و دانش اموختگان المصطفی دارای جایگاه خوب علمی هستند و در توسعه و پیشرفت آینده این کشور نقش موثری خواهند داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha