جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار هیات رئیسه و شورای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: مراکز آموزش عالی باید مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب باشند و ارتقا سطح علمی دانشجویان و جهت دهی به پژوهش و پایان نامه‌ های آن ها در راستای تحقق راهبردهای اقتصادی کشور باید اولویت دانشگاه‌ ها باشد.

امام جمعه تبریز توجه به اصول و ارزش‌ های انقلاب اسلامی را از رویکردهای اصلی دانشگاه ها برشمرد و گفت: مراکز آموزشی عالی مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است و دانشجویان باید هم از نظر ظاهری و همچنین علمی، افکار و اندیشه‌ های خود را جهت دهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه تاکید کرد: باید با برنامه ریزی ‌های مستمر و به دور از برخوردهای چکشی، فضای معنوی و علمی و آموزشی متناسب با آموزه‌های دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خواستار عملی شدن نتایج تحقیقات و پژوهش‌ های دانشجویی شد و تصریح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد، تعامل با سایر مراکز علمی  داشته و در راستای توسعه کارهای علمی و پژوهشی و تبادل تجربیات مراکز علمی استان با همدیگر تعامل سازنده برقرار کنند.

وی در بخش دیگری رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور دانست و عنوان کرد: ایران اسلامی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم ‌های ظالمانه استکبار تهدید می‌شود، اما این تحریم ‌ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: افزایش تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن از مؤلفه‌های اقتصاد است و جامعه دانشگاهی و قشر فرهیخته باید تحقق اقتصاد مقاومتی را به گفتمانی عمومی تبدیل کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha