سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نسخه خطی

حوزه/ نویسنده و منتقد ادبی گفت : حقیقتا کتب و متون کهن ادبی ایران، منبع عظیمی برای داستان نویسی و فیلمسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احسان رضایی، عصر امروز دوشنبه طی سخنانی در بیست و هفتمین نشست تخصصی "چای و داستان" که در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد ، با اشاره به منبع عظیم و الهام بخش متون کهن ادبی ایران اظهار داشت: ما در منابع و کتب خود داستان هایی داریم که اگر هر کشور دیگری بود چه بسا یک سریال عظیم و دنباله دار برای آن ها می ساختند و حال آن که ما متاسفانه خیلی از اوقات از این گنجینه ها غافل هستیم.

وی افزود: کتب کهن و کلاسیک کشور ما مملو از داستان های کلی و یا خرده داستان ها و خرده روایت هایی است که می تواند به خوبی دستمایه داستان های جذاب و یا نگارش رمان برای جامعه امروز باشد.

این روزنامه نگار و منتقد ادبی همچنین با بیان این که از منظر داستان نویس ما باید متون کهن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم، گفت: اساساً داستان نویسی و قصه گویی در ایران یک سنت دیرپا بوده است ، چه آن که افلاطون نیز به همین موضوع اشاره کرده که ایرانیان فرزندان خود را با قصه آشنا کرده و به تربیت آن ها می پرداخته اند.

وی تاکید کرد: نویسندگان و شاعران بزرگ ما قدرت عجیبی در خلق داستان و موقعیت ها و حتی پند دادن داشته اند و این مساله به ما کمک می کند که بر این اساس بتوانیم داستان هایی برپایه شرایط امروز بنویسیم که در جذب مخاطب نیز موفق باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha