جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شاعر عراقی

حوزه/ شاعر جوان عراقی با ابراز خرسندی از اینکه قرار است به همراه شاعران و اهالی قرآن با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند افزود: ایشان شخصیت بزرگی در جهان اسلام است و ما احساس خرسندی داریم که قرار است با ایشان دیدار کنیم و یکی از خاطرات فراموش نشدنی ما خواهد بود.

قاسم محمد صالح در حاشیه برگزاری همایش بین المللی بینات در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از برپایی این همایش ادبی اظهار کرد: شعر عراق در جهان اسلام معروف  است به اینکه از حکمت و معارف قرآنی الهام می گیرد و شاعران جدید و قدیم بر این موضوع توجه ویژه ای دارند.

وی افزود: شاعران عراق خود رامقید می دانند که از مضامین و معارف قرآنی در شعرهای خود استفاده کنند.

این شاعر عراقی گفت: تبلیغ معارف قرآنی در جهان، از جمله رسالت شاعران ارزشی است، چرا که شعر، هنری پر نفوذ است و می بینیم شاعران یهودی و مسیحی دین خود را از طریق شعر به دیگران می شناسانند و ما نیز باید از این طرفیت به خوبی استفاده کنیم.

قاسم محمد صالح با بیان اینکه کلام شعر می تواند تاثیر زیادی در انتقال  معارف اسلامی و قرآنی داشته باشد افزود: امروز باید تلاش کنیم تا آنچه که از معارف عمیق قرآنی در موضوعات مختلف در اختیار داریم را در قالب های مختلف هنری به ویژه قالب شعر درآوریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص سطح اولین دوره مسابقات، بیان داشت: ایران در عرصه شعر پیشرو بوده و جشنواره های خوبی در این زمینه برگزار می کند و همایش بینات نیز بهترین فرصت است که شاعران کشورهای مختلف جهان اسلام با یکدیگر آشنا شوند تا در یک هم اندیشی و هم افزایی  بتوانند مفاهیم قرآنی را با زبان نافذ شعر به مردم کشور خود و سایر ملل بشناسانند.

وی ادامه داد: من دعوت می کنم از هنرمندان و شاعران برجسته کشورهای اسلامی که به صورت علمی نقدهای ادبی قرآنی را به شاعران جوان آموزش دهند و خودشان نیز در عرصه ترجمه مفاهیم قرآنی به زبان شعر همت کنند و الگویی برای دیگران باشند.

این شاعر جوان عراقی با ابراز خرسندی از اینکه قرار است به همراه شاعران و اهالی قرآن با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند افزود:  ایشان شخصیت بزرگی در جهان اسلام است و ما احساس خرسندی داریم که قرار است با ایشان دیدار کنیم و یکی از خاطرات فراموش نشدنی ما خواهد بود.

وی گفت: به  مناسبت ایام میلاد امام حسین(ع) قرار بود در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) در همایش شعری که به همین منظور برگزار می شود شعرخوانی داشته باشم اما همینکه در ایران حضور دارم و قرار است با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشم احساس شوق کمتری از حضور آن جلسه ندارم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha