جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برخورد غلط سیاستمدار هندو با راننده تاکسی مسلمان خشم عمومی را برانگیخت

حوزه/یک سیاستمدار هند در صفحه توییتر خود نوشته که حاضرنشده سوار تاکسی ارسالی از سوی شرکت تاکسیرانی شود زیرا راننده تاکسی مسلمان بوده است. این مطلب واکنش های خشگمین زیادی را از سوی کاربران شبکه های اجتماعی برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، اقدام سیاستمدار هندویی که حاضر نشد سوار اتومبیل راننده تاکسی مسلمان شود، در این کشور جنجالی شده است. یک مشاور رسانه ای افراط گرایان هندو در روزهای اخیر در توییتر پیامی گذاشته بود و با افتخار گفته بود که حاضر نشده سوار تاکسی یک راننده مسلمان به خاطر دین و اعتقادات مذهبی اش شود.

ماجرا زمانی آغاز شد که ابیشک میشرا، مشاور اجتماعی رسانه ای سازمان راست افراطی ویشا هندو پرشا  در اوتار پرادش در پیامی که در توییتر خود به اشتراک گذاشته بود نوشت که حاضر نشده سوار تاکسی ارسالی از سوی یک شرکت تاکسی رانی شود زیرا راننده تاکسی مسلمان بوده است.

وی با لحنی اهانت آمیز در توییتر خود نوشته است: راننده مسلمان بود و من نمی خواهم پولم را به جهادی ها بدهم!

این مطلب واکنش های خشمگین زیادی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی برانگیخته است، به طوری که برخی خواستار به تعلیق درآمدن حساب های کاربری وی هم در توییتر و هم در شرکت تاکسی رانی شده اند.

این درحالی است که این سیاستمدار هندو ، طرفداران زیادی در میان وزرای هندی و دیگر سیاستمداران هندو دارد.

شرکت تاکسی رانی در هندوستان از این حادثه به شدت انتقاد کرده است. این شرکت تاکسی رانی اعلام کرد: ما دوست نداریم مشتریان و همکاران ما به خاطر دین و نژاد و قومیت در معرض تبعیض قرار بگیرند. به همین جهت از تمامی مشتریان و رانندگان می خواهیم به یکدیگر احترام بگذارند.

هم اکنون بیش از 180 میلیون مسلمان در کشور هندوستان با اکثریت هندو زندگی می کنند و این کشور سومین کشور پرجمعیت مسلمان نشین بعد از اندونزی و پاکستان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha