شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهمان نواز

حوزه/ مراسم تشییع پیکر آیت الله حبیب الله مهمان نواز پدر معنوی استان خراسان شمالی با حضور گسترده مردم، مسئولان استانی و کشوری، در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خراسان شمالی، مردم استان به پاس قدردانی از سالها خدمت آیت الله مهمان نواز به اسلام، انقلاب و استان امروز در این مراسم شرکت و پیکر آیت الله را از مسجد انقلاب، جایی که 32 سال از سنگر نماز جمعه مردم را به تقوا و وحدت دعوت می کرد، تشییع کردند.

پس از مراسم با شکوه تشییع پیکر آیت‌الله حبیب الله مهمان نواز، نماز میت  توسط حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر پیکر ایشان اقامه شد.

پیکر آیت الله مهمان نواز یار دیرین امام و رهبری، پس از مراسم تشییع و وداع مردم قدرشناس، در آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، در جوار شهدا به خاک سپرده شد.

در مراسم امروز علاوه بر مردم قدرشناس استان خراسان شمالی، آیت‌الله عالمی، رئیس شورای عالی زکات کشور، جمعی از فضلای حوزه علمیه قم و مشهد مقدس و مسئولان استانی و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

مراسم ختم آیت الله مهمان نواز نیز صبح چهارشنبه از ساعت 9 صبح در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار می‌شود.

آیت الله مهمان نواز یکی از چهره‌های شاخص در مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود و پس از انقلاب هم خدمات زیادی به اسلام، انقلاب و استان خراسان شمالی داشت .

در کارنامه سیاسی این عالم فرزانه عضویت در چهار دوره مجلس خبرگان رهبری دیده می شود.

آیت‌الله حبیب الله مهمان نواز امام جمعه سابق بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه جاری به سبب بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha