شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مختاری

حوزه/امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به کمک ایران به سوریه و عراق، گفت: ما اگر این کار را می‌کنیم با خواسته و تقاضای دولت های مشروع آن کشورها است اما آمریکا و دیگر کشورها از آن طرف دنیا بدون اینکه از آن‌ها تقاضایی شده باشد فتنه به پا کردند و داعش را به وجود آوردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری شب گذشته در مراسم یادبود شهید بصیری پور در حوزه علمیه سفیران هدایت معصومیه بیرجند اظهار داشت: بعضی آدم‌های مغرض تحت تأثیر بعضی القائات دشمنان مغرض و دوستان ناآگاه در این زمینه قرار دارند که باید روشنگری‌های لازم را داشته باشید.

وی با بیان اینکه نکته اول که احیاناً بعضی مطرح می‌کنند و دشمنان سعی می‌کنند القا کنند این است که چرا در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می‌کنیم، گفت: آنها معتقدند این خلاف حقوق و نظام بین‌الملل است و نباید دخالت کنیم .

امام جمعه موقت بیرجند گفت: گاهی جبهه استکبار این القائات را انجام می‌دهد تا کشورهای اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کند تا هر کشور مسلمان تنها بماند و او به‌راحتی به اهداف شوم خود برسد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه دو نکته در پاسخ به این مطلب وجود دارد گفت: خود دنیای استکبار، اروپا، آمریکا و عربستان چرا این دخالت ها را انجام می‌دهند؟

این کار با خواسته و تقاضای دولت های مشروع آن کشورها بوده است

وی افزود: ما اگر این کار را می‌کنیم با خواسته و تقاضای دولت مشروع آن کشور است، اما آن‌ها از آن طرف دنیا بدون اینکه دولت‌ها از آن‌ها تقاضا کرده باشند فتنه به پا کردند و داعش را به وجود آوردند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ترامپ در تبلیغات انتخاباتی رسماً اعلام کرد که داعش را اوباما ایجاد کرده است، تاکید کرد: امروز برای همه دنیا روشن شده است که این دخالت‌ها را آن‌ها انجام داده‌اند و هنوز هم دولت عربستان میلیاردی به امریکا پول می‌دهد که در سوریه و منطقه بماند.

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: با دخالت‌هایی که آن‌ها کردند فتنه‌ای به پا شد که از تلفات انسانی تا ویرانی‌های زیرساخت‌های عراق و سوریه و یمن خساراتی به بار آمد که حالا حالاها قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه نکته دوم این‌که بر اساس اعتقادات دینی ما دفاع از مظلوم و حمایت از ملت‌های مظلومی که آشکارا مورد هجوم ظالمین قرار گرفتند وظیفه دینی و شرعی ماست گفت: اسلام مرز نمی‌شناسد و این آیه قران است که "ای مسلمان‌ها چرا نمی‌جنگید در راه نجات مستضعفین و زنان و فرزندانی که فریادشان بلند است، خدایا ما را از چنگال این ظالمین نجات بده و برای ما نصرتی قرار بده".

امام جمعه موقت بیرجند افزود: ما مظلوم‌تر از ملت یمن و سوریه و عراق که شب و روز بمباران می‌شده و می‌شوند سراغ نداریم چرا که کسی را در مقابل گردنکشان عالم ندارند؟

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: آن ها پول‌ها و دلارهای عربستان و سازمان ملل در اختیارشان است و اسلحه‌خانه‌ها پر است.

وی بیان داشت: ما باید به دنبال اصلاح امور مسلمین باشیم و دعای تنها عملاً کافی نیست و ما بر اساس وظیفه دینی خودمان انجام می‌دهیم و بر اساس درخواست دولت‌های رسمی آن کشورها است که حضور می‌یابیم.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: حرفی است که ریشه‌دارتر و اساسی‌تر است و روشنفکرها مطرح می‌کنند و آن این است که اساساً حکومت نباید ارمان خواه و ارمان گرا و به نبال اهداف ایدئولوژیک باشد بلکه باید به دنبال منافع اقتصادی و ملی ما باشد و اگر منافع ملی ما در خطر قرار گرفت حاکمیت باید به دنبال منافع ملی و اقتصادی ما باشد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه انها معتقدند حاکمیت و حکومت باید برای اداره کشور است تا مردم در رفاه و آرامش باشد و نباید ارمان خواه و ارمان گرا باشد متذکر شد: این حرف غلطی است نکته اول در پاسخ به این سؤال این است که خود دنیای استکبار ارمان خواه هستند منتها تفاوت ما با آن‌ها این است که ما آرمان‌های الهی و دینی و خدایی داریم اما آن‌ها آرمان‌های پوک و پوچ مادی دارند.

دنیای استکبار به دنبال تثبیت و تحکیم آرمان‌های مادی و جهانی خودش است

وی افزود: امروز دنیای استکبار در جهان به دنبال تثبیت و تحکیم آرمان‌های مادی و جهانی خودش است، ارمان آن‌ها لیبرال دموکراسی و اومانیسم است و مسائل مادی و سلطه است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر بد است چرا سعی می‌کنید نظم نوین جهانی برپا کنید و تمام جهان را در سیطره خودتان قرار بگیرید.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه چرا همان فرهنگ لیبرال دموکراسی خودتان را در کشور خودتان تنها پیاده نمی‌کنید و تلاش می‌کنید تمام دنیا این مسئله را بپذیرند گفت: اگر ارمان خواهی بد است که حکومت شما هم نباید ارمان خواهی کند.

وی اضافه کرد: ثانیاً بر اساس مبانی ما فلسفه تشکیل حکومت ارمان خواهی است فلسفه زندگی آرمان‌ها است. اگر بنا باشد آرمان‌ها و اعتقادات و معارف قرآن و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم نباشد پس ما حکومت را می‌خواهیم چکار کنیم؟!

بگذارید معارف دینی ما و معارف مادی شما مطرح شود تا مردم انتخاب کنند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ما به دنبال توسعه قلمرو خودمان به‌صورت فیزیکی نیستیم اما اگر قدرت داشته باشیم باید تلاش کنیم معارف دین را در جهان گسترش دهیم گفت: دنیای غرب می‌بیند که فرهنگ پوچش با فرهنگ قوی ما تاب مقابله ندارد و می‌خواهد با این شعارها به مقابله برخیزد وگرنه شما هم فرهنگتان را عرضه کنید و ما هم فرهنگمان را عرضه می‌کنیم تا مردم بپذیرند، بگذارید رسانه‌ها معارف دینی ما و معارف مادی شما را مطرح کنند تا مردم انتخاب کنند.

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: زندگی یعنی اعتقاد و تلاش در راه اعتقاد، زندگی در دین اسلام بخوروبخواب نیست چراکه این‌ها جنبه‌های حیوانی دارد.

وی یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) پنج سال گرفتار جنگ‌های مختلف بود، امیرالمؤمنین(ع) که نیازی به حکومت نداشت اگر به خاطر آرمان‌ها و ارزش‌ها نبود پس چرا به دنبال حکومت رفت و خودش را با معاویه‌ها و طلحه و زبیرها درگیر کرد؟

امام جمعه موقت بیرجند انقلاب اسلامی را انقلاب ارزش‌ها دانست و گفت: اگر بنا بود ارزش‌ها حاکم نشود پس چرا انقلاب کردیم، بنا نبود چوپان‌ها تغییر کنند جامعه بشری انسان‌اند و انسانیت انسان به آرمان‌ها و ارزش‌ها است.

بدون آرمان‌ها زندگی حیوانیت و سفاهت است

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: بدون آرمان‌، زندگی حیوانیت و سفاهت است و نظام ما یک نظام ارمان گرا و ارمان خواه است و در چارچوب اسلام و در حد توان از ارمان های اسلامی دفاع می‌کنیم و در برابر ظالمان می‌ایستیم.

وی گفت: برای همین آرمان‌ها انقلاب کردیم چهل سال است هزینه می‌کنیم و جوان‌ها شهید شدند و اساس کار ما فرهنگ و ارمان و اعتقادات است.

امام جمعه موقت بیرجند مسائل فرهنگی را اصل دانست و افزود: اقتصاد هم اگر تأکید شده به خاطر این است که اگر اقتصاد درست نباشد فرهنگ نمی‌تواند درست باشد، اقتصاد مقدمه و وسیله است و چیزی که رهبری گفت حاضرم جانم را برایش بدهم فرهنگ است نه اقتصاد چراکه انسانیت انسان به فرهنگ و آرمان‌هایش است.

امروز منافع ملی و اقتصادی ما با منافع ایدئولوژیک و آرمانی ما گره‌خورده است

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: نکته سوم این است که حتی اگر بخواهیم از منافع ملی و اقتصادی خودمان هم دفاع کنیم باید آرمان خواه باشیم و از مردم مظلوم یمن و سوریه و جبهه مقاومت دفاع کنیم زیرا امروز منافع ملی و اقتصادی ما با منافع ایدئولوژیک و ارمانی ما گره‌خورده و جدایی‌ناپذیرند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم با آرمان کار نداریم و فقط به  دنبال منافع ملی و اقتصادی هستیم، چراکه دشمنی زیاده‌خواه و افزون‌طلب داریم که نمی‌گذارد این اتفاق بی افتد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر داعش، سوریه و عراق را به هم‌ریخت برای این بود که قدم‌به‌قدم به ما برسد و هدف اصلی قطعاً ایران است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه قبل از انقلاب همه‌چیز را فراهم کردند تا دنیا را زیر چتر خودشان بگیرند گفت: انقلاب مقاومت در برابر استکبار و تمدن اسلامی را احیا کرد و می‌دانند تا انقلاب اسلامی است نمی‌توانند نظم نوین جهانی را برپا کنند و از طرفی فهمیده بودند که نمی‌توانند مستقیماً به ایران حمله کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم گرفتند از خود مسلمان‌ها به جان خودشان بی اندازند، وهابی‌های خبیث و متعصب را که می‌دانند چقدر با شیعه دشمنی دارد هر حمایتی که لازم بود کردند که نظام سوریه و عراق را سرنگون کنند، این‌ها همان‌ها بودند که بقیع را خراب کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه رهبری فرمودند اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید با داعش در همدان و کرمانشاه می‌جنگیدیم، خاطرنشان کرد: این واقعیت است و خودشان هم در فیلم‌هایشان تهدید می‌کردند که می‌خواهند به ایران حمله کنند و ما با حضور خودمان در آنجا منافع ملی را هم تأمین کردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha