جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز تبليغ چهره به چهره مهم ترين عامل انتقال معارف ديني به مردم و آحاد جامعه است، گفت: اگر بتوانيم مبانی دینی و اعتقادی را به بهترين شکل ممکن و با استفاده از ابزارهای مناسب به مردم منتقل کنيم موجب گرايش و جذب مردم خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از روحانیان مبلغ با اشاره به اينکه انبياء و اوليای الهي با تبليغ دين و ارزش‌هاي ديني هدايت و سعادت انسان را به ارمغان آورده‌اند، گفت: امروز این رسالت ارزشمند بر عهده روحانیت قرار دارد.

وی با اشاره با بيان اهميت و جايگاه تبليغ در گسترش و نشر معارف ديني و روشنگري مذهبي، اظهار داشت: هدايت نفوس بشري در گرو عمل به دستورات و احکام ديني است و جز با عمل به آنها سعادت و کمال ممکن نيست و هرچقدر بتوانيم احکام دين را تبيين کنيم به همان ميزان موفق خواهيم شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز تبليغ چهره به چهره مهم ترين عامل انتقال معارف ديني به مردم و آحاد جامعه است، تصریح کرد: اگر بتوانيم مبانی دینی و اعتقادی را به بهترين شکل ممکن و با استفاده از ابزارهای مناسب به مردم منتقل کنيم موجب گرايش و جذب مردم خواهيم شد.

وی با مقايسه محدوديت هاي تبليغ در قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي بسترهای لازم برای تبلیغ دین و ارزش های الهی در جامعه کاملاً فراهم شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که رسالت مكتب اسلام، جهاني و جاويد است، افزود: با نگاهي به ميزان ناهنجاري های فرهنگي و اجتماعي جامعه، مي توان به نقش تبليغ دين اسلام در کاهش بحران های اجتماعی و فرهنگی توجه کرد.

حجت الاسلام لائینی از مهم‏ترين عوامل موفقيت در تبليغ ديني، آگاهي و توانايي لازم ‏در بيان مسائل و موضوعات اسلامي دانست و بيان داشت: اگر مبلغ ديني بدون علم و آگاهي از مطلبي در کرسي خطابه بحث ‏کند و پيرامون آن سخن ‏گويد نمی تواند در مسیر تبلیغ دین موفق شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت مقتضيات زمان و مکان ضرورت جدي تبليغ بوده و موجب پيشبرد اهداف و برنامه هاي تبليغي خواهد شد، تصریح کرد: یک مبلغ دین باید در انجام رسالت تبلیغی خود به گونه ای عمل کند که اثرگذاری آن را در رشد و تعالی جامعه مشاهده کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، متناسب نبودن ابزار و شيوه هاي تبليغ را يک آسيب جدي دانست و تأکيد کرد: متناسب نبودن ابزار تبليغي مبلغ در بيشتر موارد موجب ناکار آمدي او مي شود، از اين رو بايد ضمن حفظ ابزار سنتي تبليغ، براي جذب بيشتر جوانان و نوجوانان از ابزارهاي جديد نيز بهره مند بود.

وی با اشاره به اين که مبلغان ديني بايد پيام واقعي اسلام ناب را براي مردم به خوبي تبيين کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان ديني به عنوان انتقال دهنده پيام ديني، وظيفه سنگيني بر عهده دارند و رفتار و کردار يک مبلغ بايد به گونه‌اي باشد که سخنان او تأثير‌گذاري مناسبي داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه روحانيت تنها قشري است که مي تواند جامعه را با انديشه هاي ديني و اسلامي آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانيت پر رنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

امام جمعه نکا با بيان اينکه روحانيت بايد براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف غربي با همه توان خود وارد ميدان شوند، ادامه داد: تنها روحانيت است که مي‌تواند با هجمه هاي گسترده غرب مقابله کند و تحقق اين مهم مستلزم تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوي روحانيان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha