جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین اخوان علوی - پارک علم و فناوری قم

حوزه/ رئیس پارک علم و فناوری استان قم از برگزاری اولین رویداد شتاب ویژه طلاب درقم خبرداد.

سیدحسین اخوان درگفت و گو با خبرگزاری«حوزه»، گفت: حوزه علمیه قم در طول تاریخ نورانی و تابان خود همواره محل حضور نخبگان و فرزانگانی بوده که با هوش و کوشش و تلاش سرشار خود معارف اهل بیت(ع) را ازمتون نورانی روایی و کلامی و قرآن استخراج کرده و برای کاربست در عرصه های فردی و اجتماعی و.. در زمان های مختلف، ارایه کرده اند.

وی افزود: بر این باور هستیم که نخبگان و استعدادهای ناب حوزه در این زمان نیز  همین عرصه کوشا و فعال و از خودگذشته هستند؛ در همین رابطه باید مسیر را برای شکوفاسازی این استعدادهای ناب فراهم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به برگزری اولین رویداد شتاب ویژه طلاب در قم بیان کرد: این رویداد در سطح استان قم و ویژه طلاب و دانشجویان و فرهیختگان حوزه علوم اسلامی و معارف دینی خواهد بود.

وی افزود: در این رویداد قریب به 50 ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که از این تعداد 10 ایده برگزیده و به مرحله داوری راه یافته و در نهایت 3 ایده تجلیل ویژه خواهد شد.

اخوان با اشاره به این که این رویداد همراه با سخنرانی معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و رئیس پارک علم و فناوری استان خواهد بود، تاکید کرد: برگزاری این گونه رویدادها در واقع دروازه ورود حوزه علمیه به موضوع مهم فناوری های نرم و نوآوری در علوم انسانی و اسلامی محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه سیاست کلان نظام و وزارت علوم، جذب و حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه علوم انسانی با محوریت ارزش های اسلامی است، افزود: قم باید به قطب مهم و موثر فناوری نرم و هویت ساز نشات گرفته از ارزش های اسلامی مبدل شود.

وی گفت: رویداد شتاب ایده پردازی و کارآفرینی در علوم اسلامی و معارف دینی روز پنج شنبه 6 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha