جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ترامپ

حوزه/ براساس مطالعه اخیر شورای کایر، جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ میلادی برای دومین سال متوالی افزایش داشته و نتایج نشان می دهند که سیاست های ترامپ در بالا گرفتن اسلام هراسی در آمریکا نقش قابل توجهی داشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از رویترز، براساس مطالعه اخیری که توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر»، منتشر شده، جرایم نفرت محوری که مسلمانان  را در آمریکا هدف قرار داده اند در سال 2017، برای دومین سال متوالی افزایش نشان داده اند.

طبق گزارشی که توسط این گروه منتشر شده، 300 مورد جرایم اسلام هراسی جدی در سال گذشته علیه مسلمانان گزارش شده اند. این جرایم از ضرب و شتم یک مرد مسلمان در شهر نیویورک گرفته، تروریست خطاب کردن مسلمانان تا به آتش کشیدن رستوران یک خانواده مسلمان در کانزاس بوده اند. این درحالی است که در سال 2016 میلادی تعداد جرایم گزارش شده از این شکل 260 مورد بوده اند.

300 جرم نفرت محور منتشر شده توسط شورای کایر تنها بخشی از 2 هزار و 599 برخورد اسلام هراسی گزارش شده علیه مسلمانان در سال 2017 بودند. رقمی که نسبت به سال 2016 افزایش 17 درصدی داشته است. بیشتر این برخوردها شامل آزار و اذیت، تبعیض شغلی و برخورد تعصب آمیز آژانس های دولتی علیه مسلمانان بوده اند. به گفته شورای کایر بیش از یک سوم این برخوردها با آژانس های فدرال بوده اند که نشان می دهد مسلمانان اقلیتی مذهبی در آمریکا هستند که بیشتر از همه در ایالات متحده با تبعیض دولتی مواجه می باشند.

شورای کایر یکی از دلایل اصلی این افزایش قابل توجه در یک سال اخیر را سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده علیه مسلمانان از جمله دستور اجرایی منع ورود مسلمانان آمریکا و محدودیت های گذاشته  شده بر روی مهاجرت مسلمانان به آمریکا دانسته است.

مسلمانان کیسه بوکس رئیس  جمهور آمریکا

قدیر عباس وکیل مدافع شورای کایر در این باره گفت: هیچ چیز مانند این تاکنون وجود نداشته که جامعه مسلمانان به کیسه بوکس رئیس جمهور ایالات متحده تبدیل شوند.

گفتنی است ترامپ در زمان کاندیداتوری خود، به هوادارانش قول داده بود که ورود مسلمانان به آمریکا را به طور کامل ممنوع کند. وی پس از قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری، فرمان اجرایی منع ورود مسلمانان از 6 کشور دارای اکثریت جمعیت مسلمان را به امضاء رساند. ترامپ همچنین در نوامبر سال گذشته به سبب بازانتشار ویدئوهای ضداسلامی منتشر شده توسط یک گروه نژادپرست راست افراطی در انگلیس با انتقادات عمومی زیادی مواجه شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha