شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد شمس الدین حیدر رئیس جمعیت اهل بیت (علیهم السلام) در غرب آفریقا

حوزه/ محمد شمس الدین حیدر رئیس جمعیت اهل بیت (علیهم السلام) در غرب آفریقا با حضور در جشنواره بهار شهادت گفت: اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود، داعش وارد آفریقا و سایر کشور های جهان می شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، محمد شمس الدین حیدر رئیس جمعیت اهل بیت(علیهم السلام) در غرب آفریقا با حضور در جشنواره بهار شهادت، گفت: اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود، داعش وارد آفریقا و سایر کشور های جهان می شد.

وی که برای شرکت در چهاردهمین جشنواره فرهنگی بهار شهادت به کربلا آمده بود، افزود: این جشنواره که عنوانش "با امام حسین(ع) قیام کردیم و با فتوا پیروز شدیم" بود، اهداف آن را تحقق بخشید.

شمس الدین حیدر ادامه داد: مشاهده کردیم که پیروان ادیان و طایفه های مختلف از کشور های جهان در حرم مطهر امام انسانیت و سرور آزادگان امام حسین(علیه السلام) حضور یافته و پژوهش های خود را در خصوص جشنواره بهار شهادت و فتوای آیت الله سیستانی و میزان تأثیر و اهمیت آن در جهان و بازتاب این فتوا در تحقق امنیت و همزیستی مسالمت آمیز میان اقشار جامعه مورد بررسی قرار دادند.

مذهب اهل بیت(ع) بین هیچ کس فرق قائل نیست

وی اشاره کرد: این جشنواره با فعالیت های خود، پیامی را به جهان داد که مذهب اهل بیت(علیهم السلام)، مذهب بخشش و محبت است و به سوی تمامی مردم دست دراز می کند و در دین، مذهب، رنگ و نژاد میان هیچ کسی فرقی نمی گذارد و با همگی تعامل دارد.

شمس الدین افزود: مذهب اهل بیت(ع) مطابق فرمایش امام علی(ع) عمل می کند که فرمودند: « إن الإنسان أما لك أخٌ لك في الدين أو نظير لك في الخلق».

وی تصریح کرد: کشور های آفریقایی با تمامی ادیان و مذاهب به این فتوا افتخار می کنند و و ما تلاش خواهیم کرد که این را به نسل های آینده منتقل کنیم تا بدانند که آیت الله سیستانی چگونه آفریقا و کشور های جهان را از شرّ تروریسم داعشی نجات داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha