شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ فراخوان دومین همایش بین‌المللی بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان در حضور شعرایی از ایران و هفت‌کشور جهان و مسئولین فرهنگی کشورمان در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، هم‌زمان با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی بینات در تالار شهید آوینی قم از فراخوان دومین همایش بین‌المللی بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان در حضور شعرایی از ایران و دیگر کشورهای جهان رونمایی شد.
این فراخوان به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو طراحی‌شده است.
موضوعات اعلام‌شده در این فراخوان با عناوینی همچون خلق آثار ادبی و بازآفرینی هنری مفاهیم قرآنی، نمایش هنری روحیه انسان قرآن مدار در آیینه شعر، بهره‌گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی در اشعار، تلمیح به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌های قرآنی، مدح پیامبر اعظم(ص) به‌عنوان آخرین فرستاده حق با معجزهٔ قرآن، بهره‌گیری و استفاده از داستان پیامبران در شعر، بهره‌گیری و استفاده از مفاهیم اخلاقی قرآن در شعر، بهره‌گیری و استفاده از مفاهیم سیاسی، اجتماعی قرآن در شعر، بهره‌گیری و استفاده از مفاهیم فرهنگی قرآن در شعر، بهره‌گیری و استفاده از مفاهیم سبک زندگی قرآن در شعر، بهره‌گیری و استفاده از مناجات‌های قرآن در شعر و اهل بیت(ع)، قرآن و شعر اعلام شده است.
لازم به ذکر است شاعران تا اول دسامبر ۲۰۱۸ فرصت دارند آثار خود پیرامون موضوعات عنوان‌شده در فراخوان به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha